سرویس Apple Music | با وجود اینکه در حال حاضر محصولات پوشیدنی اپل به عنوان سودآور ترین محصولات این کمپانی کوپرتینویی محسوب میشوند، انتظار میرود که بخش سرویس‌های اپل درآمد ۵۰ میلیارد دلاری را برای این کمپانی کوپرتینویی به ارمغان بیاورد. باید به این نکته اشاره کنیم که رعایت فاصله اجتماعی که به منظور کاهش همه گیری بیماری کووید ۱۹ انجام میشود، تا حد زیادی به افزایش سود اپل کمک خواهد کرد. دلیل این موضوع این است که بخش سرویس های اپل شامل آیتم های متعددی است که به کاربران این امکان را می‌دهند که دوران قرنطینگی خود را به شکل بهتری سپری کنند.

سرویس Apple Music

سرویس Apple Music

 

از جمله سرویس های محبوب و پرطرفدار اپل میتوان به App Store، اپل آرکید، +Apple News، اپل TV پلاس و Apple Music اشاره کرد. همچنین سرویس هایی نظیر iCloud و Apple Pay و AppleCare نیز جزو این بخش هستند.

 

اسپاتیفای، اپل و آمازون در سال گذشته برترین استریمر های جهان بودند

 

با وجود بیش از ۱.۵ میلیارد دیوایس فعال اپل، تمام سرویس های اشتراکی اپل باعث شدند که این کمپانی از ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹ به درآمد ۱۲.۷۲ میلیارد دلاری دست پیدا کند. اگر این روند به همین شکل ادامه داشته باشد، اپل در پایان سال مالی جاری به درآمد ۵۰ میلیارد دلاری دست خواهد یافت. از بین تمام سرویس های اشتراکی اپل، تنها سرویس Apple Music است که علاوه بر کاربران iOS برای کاربران اندروید نیز در دسترس است چرا که کاربران دیوایس های اندرویدی میتوانند اپلیکیشن Apple Music را از سرویس Google Play Store دریافت کنند.

سرویس Apple Music
سرویس Apple Music

بر اساس آمار ارائه شده توسط کمپانی Counterpoint Research، سرویس Apple Music دومین سرویس استریم موسیقی محبوب در جهان به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۹، سرویس Apple Music حدود ۲۴ درصد از درآمد جهانی این صنعت را در اختیار داشت. این در حالی است که ۱۹ درصد از مشترکین سرویس های استریم موسیقی ور سراسر جهان، اشتراک Apple Music را خریداری کرده اند. تعداد مشترکین سرویس Apple Music به صورت سالانه ۳۶ درصد افزایش داشته است. این باعث میشود که اپل پس از اسپاتیفای در جایگاه دومین استریمر موسیقی جهان قرار بگیرد. اسپاتیفای چیزی حدود ۳۱ درصد از درآمد کل این صنعت و ۳۵ درصد از مشترکین سرویس های استریم موسیقی را در اختیار دارد.

پس از اسپاتیفای و اپل، آمازون با برخورداری از ۱۵ درصد مشترکین سرویس های استریم موسیقی در جایگاه سوم محبوب ترین استریمر موسیقی در جهان قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که آمازون در این زمینه رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرده است. سرویس های Tencent Music و YouTube Music به ترتیب با داشتن ۱۱ و ۶ درصد از مشترکین جهانی در جایگاه چهارم و پنجم فرار می‌گیرند. سایر استریمرها نیز ۱۴ درصد باقی از مشترکین جهانی را در سال ۲۰۱۹ در اختیار داشتند. تحلیلگر کمپانی Counterpoint Research، آقای Abhilash Kumar، در رابطه با سه استریمر برتر موسیقی گفت: “اسپاتیفای با ارائه ی Spotify Premium، تخفیف های جذاب و کمپین های سفارشی توانست جایگاه خود را حفظ کند. غول های تکنولوژی مانند آمازون، اپل و گوگل نیز چند سالی است که بر روی صنعت استریم موسیقی تمرکز کرده اند و با استفاده از موجودی بالای خود میتوانند کار را برای اسپاتیفای سخت کنند. Apple Music با ارائه ی ویژگی‌های جدید نظیر Night Mode پیشرفت خوبی داشته است. همچنین سرویس Amazon Music نیز به آرامی صعود میکند و با استریمرهای بزرگتر رقابت میکند.

سرویس Apple Music
سرویس Apple Music

کمپانی Counterpoint Research گفته است که تعداد مشترکین سرویس های استریم موسیقی در سال ۲۰۱۹ با رشد ۳۲ درصدی همراه بوده است و به ۳۵۸ میلیون کاربر رسیده است؛ این یعنی به طور میانگین تعداد کاربران فعال در هر ماه حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین ارائه ی تخفیف ها و کمپین های جذاب نیز به شدت در این زمینه تأثیرگذار بوده است. کمپانی Counterpoint Research پیش بینی میکند که در سال میلادی جاری تعداد مشترکین حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و به ۴۵۰ میلیون مشترک در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

همچنین آقای Kumar گفته است که برخی از استریمرها از رویکرد دو مرحله ای برای ترغیب کاربران به خرید اشتراک استفاده میکنند. با استفاده از تبلیغات جذاب، این استریمرها در ابتدا اشتراک رایگان را برای مدت محدود در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هدف استریمرها از انجام این کار این است که توجه کاربران را به سرویس های خود جلب کنند و در نهایت کاربران را به خرید اشتراک ترغیب کنند. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد از درآمد سالانه ی صنعت استریم موسیقی به واسطه ی خرید اشتراک حاصل شد. ۲۰ درصد باقی نیز از طریق تبلیغات و معاملات همکاری با شرکت های اپراتور حاصل شد. از این رو آقای Kumar می‌گوید در درجه ی اول، خرید اشتراک توسط کاربران برای استریمرهای موسیقی اهمیت دارد. همچنین این تحلیلگر اشاره کرد که شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز به افزایش درآمد استریمرهای موسیقی کمک خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

منبع: Phone Arena