اساسینز کرید Valhalla | بازی Assassin’s Creed: Valhalla به تازگی توسط یوبیسافت معرفی شده و در واقع بعد از دو نسخه Origins و Odyssey قرار می گیرد، از هم اکنون بازیکنان برای عرضه این نسخه هیجان زده اند. فرنچایز این بازی به قدری بزرگ شده است که شما در نقش شخصیت هایی مختلفی مانند اساسینز ها، نیمه خدایان و حتی دزدان دریایی می توانید در این عناوین بازی کنید. حالا که این عنوان قرار است افسانه شناسی نورس را به جریان بیندازد، دنیا و اتفاقاتی که قرار است در داستان این بازی بیفتد ما را بیش از پیش هیجان زده می کند.
بیاید نگاهی بیندازیم به ویژگی هایی که یوبیسافت می تواند به این بازی بازگرداند و آنهایی که دوست نداریم دوباره در این بازی ببینیم.
اساسینز کرید Valhalla
۱۰. مورد نیاز: انتخاب جنسیت
اساسینز کرید اودیسه بالاخره قابلیت انتخاب بین دو شخصیت مرد و زن را به گیمر می داد و المان های بازی بر این اساس تغییر می کرد. خیلی ها نیز بر این عقیده بودند که کاساندار در این بازی نسبت به الکسیوس انتخاب بهتری بود. به هر حال، جدا از یکسان یا تکراری بودن دیالوگ های بازی، این که انتخاب شخصیت بازی بتواند داستان را تغییر دهد گزینه خوبی است.
در این داستان وایکینگی ممکن است که جنگجویان زن نقش زیادی نداشته باشند اما یوبیسافت می تواند این کار را بکند و تجربه بازی را تغییر دهد.
۹. اضافی : دشمنان تکراری
دشمنان تکراری در این فرنچایز نشانگر موفق شدن در پیشبرد مراحل بازی در کل این فرنچایز هستند. اما با این حال، بهتر است موقعی که ماموریت های مختلفی در بازی قرار می گیرد دیگر از این دشمنان استفاده نشود. درست است که وجود دشمنان در بازی می توانند حس اساسینز بودن را به گیمر منتقل کنند، اما بدون آنها نیز بازی و ماموریت هایش کامل خواهند بود. به همین دلیل است که از اولین نسخه این مجموعه تا کنون، همیشه مراحل حول محور نابود کردن دشمنان بوده است.
۸. مورد نیاز: نبرد های عظیم
در بازی اساسینز کرید اودیسه، گیمرها نه تنها می توانند در نبرد های عظیم شرکت کننده که نقش و طرفی که می خواستند برای آن بجنگند را نیز مشخص می کردند. این ویژگی باعث شده بود تا شاهد نبرد هایی با حضور بیش از ۳۰ سرباز باشیم. همین مورد می تواند با ویژگی نبرد ها تن به تن در حالی که باقی سرباز ها دور تا دور مبارزان را فرا گرفته اند به بازی اضافه شود.
۷. اضافی: Eagle Vision
در کنار دشمنان تکراری، قابلیت Eagle Vision نیز در این فرنچایز همیشه حضور داشته است و یوبیسافت می تواند این بار استفاده از این ویژگی را برای نسخه جدید به طور کامل حذف کند. چرا که در دنیای افسانه های نورس، این قابلیت تنها چیزی است که گیمر برای جستجو و گشت و گذار در دنیای بازی نیاز دارد.
با جایگزین کردن این ویژگی با ایکاروس و Senu، می توان همچنان به بازیکن این اجازه را داد تا دنیا را به شکل دیگه ای مشاهده کرد.
۶. مورد نیاز: ساخت روستا
از زمان عرضه اولین نسخه این بازی تاکنون هیچوقت چنین چیزی در بازی وجود نداشته است، در نسخه اودیسه می شد کشتی های نوساز را شخصی سازی کرد اما وجود چنین قابلیتی بدون محدودیت در نسخه والهالا می تواند جذاب باشد.
امکان ساخت دهکده و روستا نه تنها بازی را واقع گرایانه تر جلوه می دهد که حتی دوستان شما می توانند از آنجا به عنوان یک کمپ استفاده کنند. این ویژگی می تواند به داستان بازی نیز قابلیت های مختلفی را اضافه کند.
۵. اضافی: مبارزات دریایی بیشتر
این ویژگی نباید با حذف کامل مبارزات دریایی اشتباه گرفته شود. چرا که در نسخه اودیسه توازن کاملی بین دو بخش مبارزات زمینی و دریایی رعایت شده بود و بیشتر شدن این قابلیت که مبارزه در دریا ادامه یابد، نباید در نسخه بعدی وجود داشته باشد. نبرد های دریایی خاص بوده و برای نشان دادن قدرت بازیکن در حکمرانی بر قلمرو ها یک بخش ضروری است. یکی از ویژگی های خوب نسخه اودیسه این بود که شما می توانستید از کشتی ها برای حمل و نقل استفاده کنید که در نسخه والهالا نیز باید بدین گونه باشد.
۴. مورد نیاز: مخفیکاری در اجتماع
هر چقدر که نسخه های جدید تر اساسینز کرید از مخفیکاری فاصله گرفتند اما به طور کامل این ویژگی از بازی حذف نشده است. در نسخه های قبلی مخفی شدن در اجتماعات گزینه خوب و کارآمدی بود مخصوصا وقتی که شما هدف بازی بودید. یک اساسینز می تواند به راحتی در یک گروه کوچک خودش را مخفی کند، مهم نیست که آن گروه ایستاده اند یا حرکت می کنند. به هر حال برای فرار کردن از دست گارد ها باید همرنگ جماعت شد.
ممکن است که احساس کنید چگونه یک نگهبان حضور اساسینز در میان جمعیت را تشخیص نمی دهد اما به هر حال این ویژگی باید به والهالا بازگردد.
۳. اضافی: بازی در دنیای امروزی
ماموریت های مختلف در دنیای جدید و امروزی برای نسخه های قبلی قابلیتی جالب بود اما با روی کار آمدن نسخه Origins دیگر این ویژگی از بین رفت و این آخرین خواسته یک گیمر است که در دستگاه انیموس قرار گرفته و در دنیای امروزی بازی کند. به هر حال جدا کردن بخش داستانی بازی در دنیای قدیم و اتصالش به دنیای جدید می تواند حس بازیکن را نابود کند.
ایجاد این حس که کاربر در فضای یک شبیه ساز قرار گرفته است می تواند به دنیای بازی آسیب برساند و احساس کند که دنیای بیرون از این دستگاه تخیلی است.
۲. مورد نیاز: استخدام اساسینز ها
استخدام کردن اساسینز ها ویژگی بزرگی در بازی بود که دیگر در نسخه های جدید این فرنچایز تکرار نشد. به خدمت گرفتن یک گروه در یک ماموریت و دستور دادن به آنها در موقعیت های مختلف ضروری است و تجربه جالبی از اساسینز بودن را به ما منتقل می کند. این ویژگی می تواند به نحوی فرو رفتن در نقش اساسینز را جدی تر کرده و تجربه جالبی به جای بگذارد. گیمرها می توانند گروه های خودشان با نماد ها و رنگ ها و مشخصات ظاهری مختلف درون بازی به خدمت بگیرند.
۱. اضافی: حالت چند نفره
مد چند نفره در نسخه Brotherhood به بازی اضافه شد و دیگر هیچوقت از بازی کنار گذاشته نشد. این بخش باعث شد که توجه از روی قسمت داستانی برداشته شود و کلا حواس گیمر پرت شود. همه بازی ها نیازی به این بخش نداشته و اساسینز کرید به خاطر داستان قوی اصلا نیازی به این قسمت ندارد.
تاثیر بزرگ سایر بازی ها بر روی بازی های دیگر بخصوص در بخش چند نفره در عناوینی با داستان های خطی خوب است اما اساسینز کرید داستانی خطی ندارد.
بیشتر بخوانید:
منبع: Screenrant
آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن
نوشتههای تازه
- حلقه اپل و هرآنچه که از این محصول می دانیم ؛ آینده ای عجیب برای اپل
- هرآنچه که از آیفون ۱۶ می دانیم ؛ آپگرید اساسی برای این خانواده پُرحاشیه
- نگاهی به تمامی تغییرات iOS 17.4 ؛ دنیایی از تغییرات جدید
- آموزش کامل بازگشت آنتن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ ؛ تلاش برای رستگاری…
- آموزش کامل ثبت کردن اسکرین شات تمام صفحه در آیفون
- هر آنچه که در مورد آیپد پرو و آیپد ایر ۲۰۲۴ می دانیم ؛ هیجان اپل در بهار
- ۱۳ حقیقت باورنکردنی درباره مثلث برمودا که باید بدانید
- آیفون ۱۷ و هر آنچه که تاکنون از این دستگاه می دانیم ؛ بیخیالِ آیفون ۱۶!