اساسینز کرید Valhalla | بازی Assassin’s Creed: Valhalla به تازگی توسط یوبیسافت معرفی شده و در واقع بعد از دو نسخه Origins و Odyssey قرار می گیرد، از هم اکنون بازیکنان برای عرضه این نسخه هیجان زده اند. فرنچایز این بازی به قدری بزرگ شده است که شما در نقش شخصیت هایی مختلفی مانند اساسینز ها، نیمه خدایان و حتی دزدان دریایی می توانید در این عناوین بازی کنید. حالا که این عنوان قرار است افسانه شناسی نورس را به جریان بیندازد، دنیا و اتفاقاتی که قرار است در داستان این بازی بیفتد ما را بیش از پیش هیجان زده می کند.

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

بیاید نگاهی بیندازیم به ویژگی هایی که یوبیسافت می تواند به این بازی بازگرداند و آنهایی که دوست نداریم دوباره در این بازی ببینیم.

 

اساسینز کرید Valhalla

 

۱۰. مورد نیاز: انتخاب جنسیت

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

اساسینز کرید اودیسه بالاخره قابلیت انتخاب بین دو شخصیت مرد و زن را به گیمر می داد و المان های بازی بر این اساس تغییر می کرد. خیلی ها نیز بر این عقیده بودند که کاساندار در این بازی نسبت به الکسیوس انتخاب بهتری بود. به هر حال، جدا از یکسان یا تکراری بودن دیالوگ های بازی، این که انتخاب شخصیت بازی بتواند داستان را تغییر دهد گزینه خوبی است.

در این داستان وایکینگی ممکن است که جنگجویان زن نقش زیادی نداشته باشند اما یوبیسافت می تواند این کار را بکند و تجربه بازی را تغییر دهد.

 

۹. اضافی : دشمنان تکراری

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

دشمنان تکراری در این فرنچایز نشانگر موفق شدن در پیشبرد مراحل بازی در کل این فرنچایز هستند. اما با این حال، بهتر است موقعی که ماموریت های مختلفی در بازی قرار می گیرد دیگر از این دشمنان استفاده نشود. درست است که وجود دشمنان در بازی می توانند حس اساسینز بودن را به گیمر منتقل کنند، اما بدون آنها نیز بازی و ماموریت هایش کامل خواهند بود. به همین دلیل است که از اولین نسخه این مجموعه تا کنون، همیشه مراحل حول محور نابود کردن دشمنان بوده است.

 

۸. مورد نیاز: نبرد های عظیم

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

در بازی اساسینز کرید اودیسه، گیمرها نه تنها می توانند در نبرد های عظیم شرکت کننده که نقش و طرفی که می خواستند برای آن بجنگند را نیز مشخص می کردند. این ویژگی باعث شده بود تا شاهد نبرد هایی با حضور بیش از ۳۰ سرباز باشیم. همین مورد می تواند با ویژگی نبرد ها تن به تن در حالی که باقی سرباز ها دور تا دور مبارزان را فرا گرفته اند به بازی اضافه شود.

 

۷. اضافی: Eagle Vision

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

در کنار دشمنان تکراری، قابلیت Eagle Vision نیز در این فرنچایز همیشه حضور داشته است و یوبیسافت می تواند این بار استفاده از این ویژگی را برای نسخه جدید به طور کامل حذف کند. چرا که در دنیای افسانه های نورس، این قابلیت تنها چیزی است که گیمر برای جستجو و گشت و گذار در دنیای بازی نیاز دارد.

با جایگزین کردن این ویژگی با ایکاروس و Senu، می توان همچنان به بازیکن این اجازه را داد تا دنیا را به شکل دیگه ای مشاهده کرد.

 

۶. مورد نیاز: ساخت روستا

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

از زمان عرضه اولین نسخه این بازی تاکنون هیچوقت چنین چیزی در بازی وجود نداشته است، در نسخه اودیسه می شد کشتی های نوساز را شخصی سازی کرد اما وجود چنین قابلیتی بدون محدودیت در نسخه والهالا می تواند جذاب باشد.

امکان ساخت دهکده و روستا نه تنها بازی را واقع گرایانه تر جلوه می دهد که حتی دوستان شما می توانند از آنجا به عنوان یک کمپ استفاده کنند. این ویژگی می تواند به داستان بازی نیز قابلیت های مختلفی را اضافه کند.

 

۵. اضافی: مبارزات دریایی بیشتر

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

این ویژگی نباید با حذف کامل مبارزات دریایی اشتباه گرفته شود. چرا که در نسخه اودیسه توازن کاملی بین دو بخش مبارزات زمینی و دریایی رعایت شده بود و بیشتر شدن این قابلیت که مبارزه در دریا ادامه یابد، نباید در نسخه بعدی وجود داشته باشد. نبرد های دریایی خاص بوده و برای نشان دادن قدرت بازیکن در حکمرانی بر قلمرو ها یک بخش ضروری است. یکی از ویژگی های خوب نسخه اودیسه این بود که شما می توانستید از کشتی ها برای حمل و نقل استفاده کنید که در نسخه والهالا نیز باید بدین گونه باشد.

 

۴. مورد نیاز: مخفی‌کاری در اجتماع

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

هر چقدر که نسخه های جدید تر اساسینز کرید از مخفی‌کاری فاصله گرفتند اما به طور کامل این ویژگی از بازی حذف نشده است. در نسخه های قبلی مخفی شدن در اجتماعات گزینه خوب و کارآمدی بود مخصوصا وقتی که شما هدف بازی بودید. یک اساسینز می تواند به راحتی در یک گروه کوچک خودش را مخفی کند، مهم نیست که آن گروه ایستاده اند یا حرکت می کنند. به هر حال برای فرار کردن از دست گارد ها باید همرنگ جماعت شد.

ممکن است که احساس کنید چگونه یک نگهبان حضور اساسینز در میان جمعیت را تشخیص نمی دهد اما به هر حال این ویژگی باید به والهالا بازگردد.

 

۳. اضافی: بازی در دنیای امروزی

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

ماموریت های مختلف در دنیای جدید و امروزی برای نسخه های قبلی قابلیتی جالب بود اما با روی کار آمدن نسخه Origins دیگر این ویژگی از بین رفت و این آخرین خواسته یک گیمر است که در دستگاه انیموس قرار گرفته و در دنیای امروزی بازی کند. به هر حال جدا کردن بخش داستانی بازی در دنیای قدیم و اتصالش به دنیای جدید می تواند حس بازیکن را نابود کند.

ایجاد این حس که کاربر در فضای یک شبیه ساز قرار گرفته است می تواند به دنیای بازی آسیب برساند و احساس کند که دنیای بیرون از این دستگاه تخیلی است.

 

۲. مورد نیاز: استخدام اساسینز ها

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

استخدام کردن اساسینز ها ویژگی بزرگی در بازی بود که دیگر در نسخه های جدید این فرنچایز تکرار نشد. به خدمت گرفتن یک گروه در یک ماموریت و دستور دادن به آنها در موقعیت های مختلف ضروری است و تجربه جالبی از اساسینز بودن را به ما منتقل می کند. این ویژگی می تواند به نحوی فرو رفتن در نقش اساسینز را جدی تر کرده و تجربه جالبی به جای بگذارد. گیمرها می توانند گروه های خودشان با نماد ها و رنگ ها و مشخصات ظاهری مختلف درون بازی به خدمت بگیرند.

 

۱. اضافی: حالت چند نفره

اساسینز کرید Valhalla
اساسینز کرید Valhalla

مد چند نفره در نسخه Brotherhood به بازی اضافه شد و دیگر هیچوقت از بازی کنار گذاشته نشد. این بخش باعث شد که توجه از روی قسمت داستانی برداشته شود و کلا حواس گیمر پرت شود. همه بازی ها نیازی به این بخش نداشته و اساسینز کرید به خاطر داستان قوی اصلا نیازی به این قسمت ندارد.

تاثیر بزرگ سایر بازی ها بر روی بازی های دیگر بخصوص در بخش چند نفره در عناوینی با داستان های خطی خوب است اما اساسینز کرید داستانی خطی ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

منبع: Screenrant