الکترونیک آرتس اخیرا از طراحی یک جهان به هم متصل در سری Battlefield خبر داده است و آنطور که مشخص است این کمپانی می خواهد مجموعه ی مذکور را گسترش دهد.

سری Battlefield

سری Battlefield در آینده ای نزدیک دگرگون خواهد شد

طبق اطلاعات ارائه شده، به نظر می رسد الکترونیک آرتس (Electronic Arts) دقیقا مانند کاری که اکتیویژن (Activison) با سری Call of Duty انجام داد (انتشار سالانه‌ی یک نسخهی جدید، در کنار پشتیبانی از بخش Warzone و عنوان Call of Duty Mobile)، می خواهد تاجای ممکن سری Battlefield را گسترش دهد و این کار می‌ تواند بازی‌ های جدید استودیوهای زیرمجموعه‌ ی EA از جمله استودیوی Ripple Effect را شامل شود.

وینس زامپلا (Vince Zampella)، یکی از بنیان‌گزاران استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) که اکنون بر روی فرنچایز Battlefield تمرکز دارد، در مصاحبه با GameSpot توضیح داد که هدف آن‌ها جایگزین کردن بازی Battlefield 2042 نیست، بلکه قصد ایجادیکجهان Battlefield مشترکرا دارند.

زامپلا در این رابطه می گوید :

این قضیه از بسیاری جهات یک استراتژی مشخص است. ما به تکامل و رشد بازی Battlefield 2042 ادامه خواهیم داد و انواع جدیدی از تجربیات و مدل‌های تجاری را در طول مسیر کشف خواهیم کرد تا بتوانیم به این پایه اضافه کنیم تا مجموعه‌ای عالی از تجربیات را برای بازیکنان خود فراهم نماییم. در این دنیا، جهان با شخصیت‌ها و روایتهای مشترک به هم مرتبط هستند. این جهان همچنین با جامعه‌ی کاربری ما ساخته شده است ، زیرا ما از قدرت پورتال و محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می‌کنیم که خلاقیت را در دست بازیکنان قرار می‌دهد.

اکنون اما ، برنامه‌ های جهان متصل Battlefield مبهم به نظر می‌رسد، زیرا به نظر می رسد الکترونیک آرتس در مراحل اولیهی ساخت آن قرار دارد. قبلتر گفته شده بود که Battlefield Mobile توسط استودیوی اینداستریال تویز (Industrial Toys) در دست توسعه قرار دارد. ایناستودیو توسط Alex Seropian، رئیس سابق شرکت بانجی (Bungie) تأسیس شده است. الکترونیک آرتس اخیراً پیشنهاد کرده است که یکبازی رایگان جدید از سری Battlefield در آینده ارائه شود، اگرچه وینس زامپلا چیزی را رسماً تایید نکرده است.

همچنین به نظر می رسد یک بازی دیگر از مجموعه‌ی Battlefield توسط استودیوی Ripple Effect که در واقع همان DICE LA سابق است، دردست ساخت قرار دارد. در همین حال، استودیوی جدید مستقر در سیاتل که توسط مارکوس لتو، یکی از خالقین سری Halo تاسیس شد، درحال کار بر روی ساخت جهان و روایت در فرنچایز Battlefield است. الکترونیک آرتس نشان داد که هر کدام از استودیوها در حال کار بر روی یکتجربه‌ی جدیددر دنیای Battlefield هستند.

زامپلا در این رابطه افزود :

ما می خواهیم یک جهان Battlefield بسازیم. جهانی با پروژه‌های متعدد که با بازیکن ارتباط دارند. ما قصد داریم Battlefield را رشد دهیم وبا بازیکنانی که از طریق تجربیات و مدل‌های تجاری مختلف بازی می‌کنند، ملاقات کنیم. از طرف دیگر، بازی موبایل Battlefield که توسط اینداستریال تویز در دست توسعه است، در سال آینده عرضه خواهد شد.