عرضه ی آیفون ۱۲ | در ابتدا انتظار می‌رفت که گوشی های سری آیفون ۱۲ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ معرفی شوند، اما گویا رونمایی از این گوشی ها به سه ماهه ی چهارم سال جاری موکول شده است. خبرگزاری بلومبرگ این خبر را به نقل از مدیر عامل کمپانی Broadcom اعلام کرده است؛ گفتنی است که این کمپانی چیست وای-فای، بلوتوث و فرکانس های رادیویی را برای گوشی های آیفون تولید میکند.

عرضه ی آیفون 12
عرضه ی آیفون ۱۲

 

عرضه ی آیفون ۱۲

 

روند تولید آیفون های سال ۲۰۲۰ طبق برنامه های اپل پیش نمی رود

مدیر عامل کمپانی Broadcom، آقای هاک تَن، در طی یک کنفرانس گفته است که یک تأخیر نسبتاً طولانی برای عرضه ی محصولات مهم آمریکای شمالی در راه خواهد بود. با اینکه آقای تن مستقیماً به اپل اشاره نکرده است، اما او معمولاً به همین شکل درباره ی این کمپانی کوپرتینویی صحبت میکند. آقای تن در توضیح تأثیرات این تأخیر بر روی کمپانی خودش گفته است که سودی که همیشه در یک بازه ی زمانی مشخص در سال به دست می‌آید، امسال با یک تأخیر سه ماهه به دست می‌آید. همانطور که می‌دانید اپل معمولاً جدیدترین و بهترین آیفون های خود را در ماه سپتامبر معرفی میکند. با این حال، شیوع بیماری کووید ۱۹ در اوایل سال جاری باعث شد که تأمین کنندگان اپل مجبور شوند که کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و همچنین روند تولید قطعات را مجدداً با سرعت بسیار پایینی آغاز کنند.

عرضه ی آیفون 12
عرضه ی آیفون ۱۲

شایان ذکر است که مدیر عامل کمپانی Broadcom به طور واضح اعلام کرده است که اپل از قطعات این کمپانی در گوشی های سری آیفون ۱۲ استفاده میکند. همچنین آقای تَن به سهامداران کمپانی Broadcom هشدار داده است که امسال نباید تا سه ماهه ی چهارم انتظار افزایش درآمد را داشته باشند. او به طور واضح گفته است که درآمد این کمپانی از فروش قطعات وایرلس در سه ماهه ی سوم کم خواهد بود. لازم به ذکر است که درآمد کمپانی Broadcom هم تاکنون به شدت تحت تأثیر محدودیت های تولید قرار گرفته است. به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹، بسیاری از مردم در شرایطی نیستند که یک گوشی جدید گران قیمت خریداری کنند.

انتظار می‌رود که اپل در سال جاری چهار مدل از گوشی های سری آیفون ۱۲ را معرفی کند. این چهار مدل شامل آیفون ۱۲ (با نمایشگر ۵.۴ اینچی)، آیفون ۱۲ پلاس (با نمایشگر ۶.۱ اینچی)، آیفون ۱۲ پرو (با نمایشگر ۶.۱ اینچی) و آیفون ۱۲ پرو مکس (با نمایشگر ۶.۷ اینچی) می‌شوند. گفتنی است که هر چهار مدل به نمایشگر AMOLED مجهز خواهند بود و مدل های پرو از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره خواهند برد. مغز متفکر گوشی های جدید اپل تراشه ی ۵ نانومتری A14 Bionic خواهد بود که توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد و از ۱۵ میلیارد ترانزیستور برخوردار خواهد بود. گفته می‌شود که مدل های استاندارد آیفون ۱۲ به ۴ گیگابایت رم مجهز خواهند شد اما مدل های پرو از ۶ گیگابایت رم برخوردار خواهند بود. همچنین برای اولین بار در تاریخچه ی گوشی های اپل، مدل های پایه ی آیفون های جدید با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی (به جای ۶۴ گیگابایتی) عرضه خواهند شد.

گوشی های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پلاس به دوربین واید و اولترا واید مجهز خواهند شد. همچنین یک سنسور عمق سنج LiDAR وظیفه ی سنجش عمق تصاویر را بر عهده خواهد داشت. گفتنی است که این سنسور قابلیت های واقعیت افزوده (AR) این گوشی ها را افزایش می‌دهد و همچنین به بهبود کیفیت تصاویر پرتره منجر می‌شود. از طرفی گوشی های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز علاوه بر موارد مذکور از یک دوربین تله فوتو برخوردار خواهند بود. گفته می‌شود که هر چهار مدل به یک مودم ۵G مجهز خواهند بود و از سیگنال های mmWave و sub-6GHz پشتیبانی خواهند کرد.

اکثر اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که ظرفیت باتری آیفون های سال ۲۰۲۰ نسبت به نسل قبلی افزایش خواهد یافت. گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس با باتری ۳,۹۶۹ میلی آمپر ساعتی شارژدهی شگفت انگیزی دارد. انتظار می‌رود که آیفون ۱۲ پرو مکس به یک باتری ۴,۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شود و به میزان ۱۰ درصد شارژدهی بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه دهد. البته به یاد داشته باشید که این باتری بزرگ باید انرژی مورد نیاز یک نمایشگر بزرگ ۱۲۰ هرتزی و مودم ۵G را تأمین کند.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که اپل هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده است که آیفون های ۲۰۲۰ را با تأخیر به بازار عرضه خواهد کرد و فعلاً هیچ چیز مشخص نیست. اما فعلاً یکی از تأمین کنندگان اپل گفته است که امسال وضعیت به این شکل خواهد بود و به احتمال زیاد حق با مدیر عامل کمپانی Broadcom است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

منبع: Phone Arena