فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی | امروز کمپانی اپل گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی خود را منتشر کرد و بر اساس این آمار، اپل موفق شده است که ۳۳.۳۶ میلیارد دلار از فروش آیفون های خود به دست آورد. در حالی این که رقم از پیش بینی ۳۲.۴۲ میلیارد دلاریِ وال استریت بیشتر است، این میزان در آمد حدود۹ درصد کمتر از درآمد ۳۳.۷۶ میلیارد دلاری اپل در بازی زمانی مشابه در سال گذشته است. تبلت های اپل نیز همچنان جزو محصولات پرفروش این کمپانی به شمار میروند. از ماه جولای تا ماه سپتامبر، اپل به واسطه ی فروش تبلت های خود حدود ۴.۶۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۶.۹ درصد افزایش داشته است.

فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی
فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی

فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی

همچنین در بخش سرویس ها نیز اپل با کسب درآمد. ۱۲.۵۱۲ میلیارد دلاری، از پیش بینی ۱۲.۱۵ میلیارد دلاری وال استریت عبور کرد. بخش سرویس های اپل به دومین بخش پردرآمد و سودده اپل تبدیل شده است. درآمد حاصل شده از این بخش نسبت به ۱۰.۶۰ میلیارد دلار در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. اگر همین رویه ادامه داشته باشد، اپل تا پایان سال ۲۰۲۰ می‌تواند به هدف خود مبنی بر کسب درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از بخش سرویس ها برسد. از آنجایی که این سرویس ها به دیوایس های فعال اپل بستگی دارند، اهمیت آنها برای اپل همواره رو به افزایش بوده است. این بیزینس شامل خرید اشتراک سرویس هایی نظیر اپل موزیک، اپل آرکید، اپل تی وی پلاس، اپل نیوز پلاس و همچنین اپ استور، iCloud و AppleCare و Apple Pay میشود.

تیم کوک در این رابطه میگوید:

“با عرضه ی نسل جدید آیفون ها و ایرپادها و همچنین راه اندازی سرویس اپل تی وی پلاس، ما به فصل تعطیلات بسیار خوشبین هستیم.”

گجت های پوشیدنی همچنان بسیار پرفروش هستند

گجت های پوشیدنی و لوازم جانبی نیز با فروش ۶.۵۲ میلیارد دلاری در طول این سه ماه توانستند درآمد خوبی را برای اپل به ارمغان بیاوردند. این میزان فروش حدود ۵۴ درصد بیشتر بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ است. اپل واچ و ایرپادها در میان مردم بسیار محبوب هستند

فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی
فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی

اپل در سه ماهه ی چهارم مالی خود گوشی های سری آیفون ۱۱ را عرضه کرد. امسال اپل در آیفون های خود از دوربین اولترا واید استفاده کرد و همچنین ویژگی هایی نظیر Night Mode (که ویژگی Night Sight گوگل را به چالش می‌کشد) و ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Deep Fusion را به آیفون های جدید خود اضافه کرد. Deep Fusion در به‌روزرسانی iOS 13.2 برای آیفون ها عرضه شد و کاربران از این پس می‌توانند به لطف این ویژگی تصاویر را بسیار شارپ تر و با نویز کمتر ثبت کنند. همچنین شارژدهی گوشی های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به ترتیب ۱ ساعت، ۴ ساعت و ۵ ساعت افزایش داشته است. اپل همچنین در این سه ماهه سرویس اپل آرکید را عرضه کرد. پس از یک ماه اشتراک رایگان، کاربران باید به صورت ماهانه ۴.۹۹ دلار پرداخت کنند تا بتوانند به صدها بازی این سرویس دسترسی داشته باشند. ناگفته نماند که شما میتوانید بازی را با یک آیفون شروع کنید و سپس ادامه ی آن را در یک دستگاه دیگر بازی کنید. از آنجایی که این سرویس پریمیوم است، کاربران هیچ تبلیغ و یا پرداخت درون برنامه ای را در این سرویس مشاهده نخواهند کرد.

 

 

اپل اعلام کرد که در سه ماه چهارم مالی خود در مجموع ۶۴.۰۴ میلیارد دلار درآمد داشته است که در مقایسه با درآمد ۶۲.۹۰ میلیارد دلاری در سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۸، حدود ۱.۸ درصد افزایش داشته است. البته لازم به ذکر است که سود خالص سالانه ی این کمپانی ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی
فروش بالای آیپدها و گجت های پوشیدنی

درآمد اپل در آمریکا با افزایش ۶.۶ درصدی به ۲۹.۳۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین در آسیا پاسیفیک (به جز چین) نیز درآمد اپل ۶.۶ درصد افزایش داشته است و به ۳.۶۶ میلیارد دلار رسیده است. اما در اروپا، چین و ژاپن درآمد سالانه ی اپل به ترتیب ۲.۸۳ درصد، ۲.۴۲ درصد و ۳.۴۷ درصد کاهش داشته است.

از ابتدای سال جاری تا به حال، اپل از فروش آیفون های خود ۱۴۲.۳۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که در مقایسه با درآمد ۱۶۴.۸۹ میلیارد دلاری این کمپانی در سال ۲۰۱۸، ۱۳.۶ درصد کاهش داشته است. اما میزان فروش آیپدهای این کمپانی در سال جاری با افزایش ۱۵.۸ درصدی همراه بوده است و از درآمد ۱۸.۳۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ به ۲۱.۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده است. همچنین از فروش گجت های پوشیدنی نیز ۲۴.۴۸۲ میلیارد دلار درآمد کسب کرد (۴۱ درصد افزایش)، و سرویس های این کمپانی نیز درآمد ۴۶.۲۹ میلیارد دلاری را برای این کمپانی به ارمغان آوردند (۱۴.۱ درصد افزایش).

با این اوصاف در سال ۲۰۱۹ درآمد اپل از فروش تمام محصولات و سرویس های خود ۲۶۰.۱۷ میلیارد دلار بوده است که ۲ درصد کمتر از درآمد این کمپانی در سال ۲۰۱۸ است. سود خالص این کمپانی در سال جاری ۵۵.۲۶ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سال قبل ۷.۲ درصد کاهش داشته است. این یعنی ارزش هر سهم اپل از ۱۲.۰۱ دلار (در سال گذشته) به ۱۱.۹۷ دلار رسیده است.

 

منبع: Phone Arena