بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۰ | کارشناسان شرکت NordPass به تازگی لیستی از بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۰ را منتشر کردند. بررسی‌های انجام شده حاکی از آن هستند که کاربران توجه زیادی به امنیت داده‌های خود ندارند و همچنان ساده‌ترین و قابل پیش بینی ترین پسوردها را انتخاب می‌کنند.

بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۰
بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۰

 

بدترین پسوردهای سال ۲۰۲۰

تحقیقات انجام شده روی پسوردها در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن بودند که متاسفانه کاربران زیادی پسورد قوی و با امنیت بالا را برای حساب کاربری خود انتخاب نمی‌کنند. بدترین پسوردهای آن مقطع زمانی نمونه هایی نظیر ۱۲۳۴۵۶ و password بودند.

اکنون در سال ۲۰۲۰ و بعد از گذشت ۵ سال نیز بررسی ها میگویند که شرایط تغییر خاصی نکرده است و برخی از کاربران همچنان از همین پسورها استفاده می‌کنند.

کارشناسان شرکت NordPass پس از تجزیه و تحلیل ۲۷۵۶۹۹۵۱۶ رمز عبوری که در اثر رخنه‌های امنیتی در سال ۲۰۲۰ افشا شده بودند، به این نتیجه رسیدند که تعداد زیادی از کاربران همچنان پسوردهای بسیار ساده‌ و ضعیفی را انتخاب می‌کنند که حدس زدن آنها اصلا کار سختی نیست و هکرها میتوانند چنین رمزهایی را در زمانی کمتر از یک یا دو ثانیه هک کنند. بررسی‌های آماری حاکی از آن هستند که فقط ۴۴ درصد پسوردهای انتخاب شده منحصر به فرد بودند.

شرکت NordPass در گزارش سالیانه خود یک لیست از ده پسورد ساده و تعداد کاربرانی که از آنها استفاده می‌کنند را تهیه کرده است.

این گزارش حاکی از آن است که رایج ترین پسوردهای ساده در بین کاربران همچنان نمونه هایی نظیر ۱۲۳۴۵۶، ۱۲۳۴۵۶۷۸۹، picture1 ، password و  ۱۲۳۴۵۶۷۸ هستند.

به جز رمز عبور picture1 که هکرها برای رمزگشایی آن تقریبا به سه ساعت زمان نیاز داشتند، بقیه پسوردها به راحتی در عرض چند ثانیه رمزگشایی می‌شوند.

گویا کاربران هنور متوجه اهمیت این موضوع نشده اند و قصد ندارند از پسوردهای قوی و با امنیت بالا استفاده کنند. از این رو پسوردهایی ساده مثل  football ، iloveyou ، letmein و pokemon را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید

 

هنگام انتخاب پسورد باید حتما به تکراری بودن الگوهای عددی و حروفی آن دقت کنیم. راهکارهایی نظیر استفاده از نمادهای مختلف، استفاده از حرف بزرگ در یکی از حروف پسورد و همچنین عدم استفاده از اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد، کد ملی و … به شدت حائز اهمیت هستند.

از طرفی صاحبان کسب و کار که معمولا کاربران در سایت‌های آنها حساب کاربری ایجاد می‌کنند نیز باید تا حد ممکن به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران خود اهمیت بدهند و آنها را به استفاده از پسوردهای قوی و منحصر به فرد ترغیب کنند.

 

منبع: ZDNet