گزارش جدیدی از کره نشان می‌دهد که آپدیت بعدی آیفون، یک دوربین کوچک‍‌تر به نام TrueDepth را به همراه خواهد داشت که در نتیجه یک پلتفرم با قطعات ریزتر نیز خواهد بود.

‏ET News روز چهارشنبه اعلام کرد که اپل بر روى طراحی جدید آیفون کار می کند که در آن، صفحه به طور کامل جلوی دستگاه را پر می کند و قسمت اضافه‌ى بالایى به طور کامل از بین می‌رود.

طبق گفته‌های این منبع، اپل از سال ٢٠١٩ تصمیم به حذف قسمت بالایى دیوایس خود دارد و احتمالا حسگرها در زیر صفحه‌نمایش قرار مى‌گیرند.

با توجه به اینکه این آیفون در ٢٠١٩ عرضه مى‌گردد، انتظار می‌رود ویژگی Face ID بهره ببرد؛ فرستنده و گیرنده‌ی مادون قرمز، دوربین مادون قرمز و دیگر سنسورها هنوز هم باید حضور داشته باشند. این گزارش ذکر مى‌کند که کارشناسان صفحه‌نمایش احتمالاً تمام این سنسورها را به نوعى در قسمت زیرین نمایشگر قرار خواهند داد.

اپل به مدت طولانی به دنبال راه‌اندازی یک گوشى هوشمند تمام‌صفحه است. این شرکت سال گذشته در مورد آیفون اعلام کرد: «چشم‌انداز ما همیشه ایجاد یک آیفون است که جلوی آن به طور کامل صفحه‌نمایش باشد.» اگر اپل یک طراحی کاملاً آیفون را به دست آورد، OEM‌های اندرویدی از بین خواهند رفت.

طبق گفته‌ها، اپل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار سه مدل آیفون در سال جاری است: نسل دوم آیفون X با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی OLED، مدل جدید Plus با یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی OLED و مدل سوم با پنل ۶.۱ اینچ بر اساس تکنولوژی LCD که مدل سوم به عنوان گزینه‌ای با قیمت متعادل، مناسب‌ترین گزینه در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود که هر سه مدل از ویژگی Face ID، قطعه‌های کوچکتر و حتی نازک‌تر استفاده می کنند.