رنگ های آیفون اس ای ۲۰۲۰ | گوشی آیفون ۹ به زودی معرفی خواهد شد و تمام شایعات مربوط به این گوشی پایان خواهند یافت. درحالی‌که تنها چند روز با معرفی رسمی این گوشی فاصله داریم، خبرگزاری ۹to5mac به تازگی به اطلاعات بسیار مهمی از این دیوایس دست یافته است.

رنگ های آیفون اس ای 2020

رنگ های آیفون اس ای ۲۰۲۰

 

نام گوشی کامپکت جدیدِ اپل آیفون ۹ یا آیفون SE 2 نخواهد بود

 

در طی چند ماه اخیر اخبار و شایعات زیادی درباره ی گوشی کامپکت جدید منتشر که عمدتاً حاکی از آن بودند که نام این گوشی آیفون ۹ خواهد بود. پیش تر نیز این گوشی را با نام آیفون SE 2 شناخته می شد، اما بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری ۹to5mac منتشر کرده است، اپل از این نام ها برای آیفون جدید خود استفاده نمیکند.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد که این گوشی را تحت عنوان آیفون اس ای ۲۰۲۰ معرفی کند و تا آخر ماه جاری روانه بازار کند. این یعنی اپل قصد دارد که این گوشی را رسماً به عنوان جانشین آیفون SE اورجینال عرضه کند.

فارغ از اینکه این نام برای این گوشی مناسب است یا خیر، باید به این نکته اشاره کنیم که، این استراتژی اپل به لحاظ مارکتینگ و بازاریابی کاملاً منطقی می‌باشد.

رنگ های آیفون اس ای 2020
رنگ های آیفون اس ای ۲۰۲۰

در حال حاضر جدیدترین گوشی های اپل سری آیفون ۱۱ می‌باشند و این عدد به خریداران نشان می‌دهد که این گوشی ها از مدل های آیفون XS، آیفون XR، آیفون X و آیفون ۸ جدیدتر هستند. اما اگر اپل این گوشی را با نام آیفون ۹ معرفی کند ممکن است برخی از خریداران فکر کنند که این گوشی برای دو سال پیش است.

از طرفی استفاده نام آیفون SE 2 نیز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. دلیل این موضوع هم این است که این روش نامگذاری باعث سردرگمی خریداران می‌شود و اگر اپل قصد ندارد که هر سال یک گوشی کامپکت عرضه کند، دیگر دلیلی ندارد که از این مدل نامگذاری استفاده کند.

اپل در طی چند سال اخیر از همین استراتژی برای نامگذاری آیپدهای خود نیز استفاده کرده است. این تبلت ها معمولاً در فواصل ۱۸ الی ۲۴ ماهه معرفی می‌شوند.

 

۳ رنگ، ۵ کِیس و یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی

 

شایان ذکر است که خبرگزاری ۹to5mac اعلام کرده است که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در رنگ های سفید، مشکی و قرمز روانه ی بازار خواهد شد. علاوه بر این گفته میشود که حداقل دو کِیس محافظ از جنس سیلیکون در رنگ های مشکی و سفید، و همچنین کِیس های چرمی در رنگ های قرمز، مشکی و آبی نیمه شب برای این گوشی عرضه خواهد شد.

همچنین خریداران انتخاب های بیشتری به لحاظ ظرفیت های حافظه داخلی خواهند داشت. گفته میشود که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در مدل های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

رنگ های آیفون اس ای 2020
رنگ های آیفون اس ای ۲۰۲۰

متأسفانه ۹to5mac قیمت مدل های مختلف این گوشی را اعلام نکرد اما اخبار و شایعات در چند ماه اخیر حاکی از آن بودند که قیمت مدل پایه این گوشی در ایالات متحده ۳۹۹ دلار خواهد بود. اگر قیمت نهایی این گوشی ۳۹۹ دلار باشد، این گوشی ۵۰ دلار ارزانتر از آیفون ۸ خواهد بود.

 

تاریخ معرفی و عرضه آیفون اس ای ۲۰۲۰

 

اپل در ابتدا قصد داشت که این گوشی را در تاریخ ۳۱ مارس معرفی کند، اما شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شد که اپل برنامه های خود را تغییر دهد و معرفی این گوشی را به یک تاریخ دیگر موکول کند.

گفته می شد که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در ماه ژوئن معرفی خواهد شد اما گویا اپل قصد دارد که در ماه جاری این گوشی را معرفی کند. افشاگر توییتری معروف یعنی Jon Prosser گفته است که آیفون اس ای ۲۰۲۰ در تاریخ ۱۵ آوریل معرفی خواهد شد و درست یک هفته بعد در تاریخ ۲۲ آوریل روانه بازار خواهد شد.

رنگ های آیفون اس ای 2020
رنگ های آیفون اس ای ۲۰۲۰

خبرگزاری ۹to5mac هیچ اطلاعاتی درباره ی تاریخ عرضه ی این گوشی ارائه نکرده است. این نشریه گفته است که اپل آماده است که خیلی زود سفارشات خریداران را قبول کند و حتی ممکن است که این گوشی را در تاریخ ۳ آوریل یعنی امروز معرفی کند.

ناگفته نماند که برخی از شایعات حاکی از آن هستند که اپل در حال توسعه مدل پلاس آیفون SE جدید است. متأسفانه Jon Prosser گفته است که پروسه تولید انبوه این گوشی هنوز به پایان نرسیده است و به این زودی شاهد معرفی این گوشی نخواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

منبع: Phone Arena