سال ۲۰۲۱ از یک سو به دلیل گسترش ویروس کرونا و عدم توانایی بازیسازان در عرضه‌ی به موقع بازی‌ها ، سالی سوت و کور برای دنیای بازی محسوب می‌شود اما از یک سوی دیگر ، برخی از بازی‌سازان با توانایی بالای خود ، بازی‌های مهمی را قصد دارند تا در امسال عرضه کنند. با معرفی ۱۰ بازی پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ همراه آیکلاریفاید باشید.

بازی پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱

۱۰ بازی پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ که نمی‌دانستیم امسال عرضه می‌شوند

توجه داشته باشید که برخی از بازی‌های این فهرست هنوز برای عرضه در امسال تایید نشده‌اند که البته به این موضوع در تیتر آن‌ها اشاره خواهد شد.

 

۱۰- Hades

Hades یکی از بهترین بازی‌های مستقل چند سال اخیر است که سال گذشته برای کامپیوتر‌های شخصی عرضه شد و تحسین یک صدای طرفداران و منتقدان را در پی داشت. چندی پیش اعلام شد که این بازی بسیار با کیفیت ، برای سرویس گیم پس روی ایکس باکس‌ها عرضه خواهد شد اما شاید ندانید که Hades قرار است تا برای پلتفرم پلی استیشن نیز عرضه شود تا همه‌ی افراد بتوانند از آن لذت کافی را ببرند.

 

۹- شایعه:Call Of Duty: Vanguard

سالی وجود ندارد که یک نسخه‌ی جدید از سری Call of Duty در آن عرضه نشود. با این حال ، تاکنون خبری از معرفی رسمی نسخه‌ی ۲۰۲۱ این سری محبوب منتشر نشده است و هنوز نمی‌دانیم که برنامه‌های اکتیویژن برای نسخه‌ی بعدی چه خواهد بود. در حال حاضر این شرکت شدیدا روی ساخت محتوای اضافه برای Warzone و Cold War مشغول است اما باید به زودی خبرهایی از نسخه‌ی بعدی سری منتشر شود.

 

۸- The Medium

این بازی در ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه شد اما پس از گذشت مدتی ، مشخص شد که Medium تنها برای مدتی خاص در انحصار مایکروسافت بوده و قرار است تا در تاریخ ۳ سپتامبر ، برای پلی استیشن ۵ نیز عرضه شود. بسیاری از منتقدان از فضا و داستان بازی ، تعریف زیادی کرده‌اند و در کل این عنوان ارزش تجربه کردن را خواهد داشت.

 

۷- شایعه: Babylon’s Fall

اثر جدید استودیو Platinum Games ، در سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما تا چند وقت پیش و در کنفرانس E3 شرکت Square Enix ، خبری از آن منتشر نشده بود. این بازی کو آپ اکشن ، شایعه شده است تا در سال جاری میلادی عرضه شود. Babylon’s Fall داستان چهار قهرمان را روایت می‌کند که می‌خواهند از یک برج غول پیکر بالا بروند و در میانه‌ی راه با سختی‌های بسیاری مواجه می‌شوند.

 

۶- Lost Judgment

استودیو Ryu Ga Gotoku امسال با عرضه‌ی Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown به اندازه‌ی کافی طرفداران را حمایت کرده است اما این استودیو چندی پیش اعلام کرد که بازی Lost Judgment به عنوان اولین نسخه از سری یاکوزا که به صورت رسمی برای پلی استیشن ۵ در دست ساخت بوده در تاریخ ۲۴ سپتامبر به بازار عرضه شده بود. نسخه‌ی قبلی یعنی Judgment نیز چندی پیش به صورت ریمستر شده برای کنسول نسل نهمی سونی عرضه شد و طرفداران را حسابی خوشنود کرد.

 

۵- شایعه: Blacktail

این بازی شاید چندان شناخته شده نباشد اما تریلر آن شدیدا امیدوار کننده بود و داستان دختری ۱۶ ساله را روایت می‌کرد که در از دهکده‌ی خود طرد شده است و باید مسیر خود را دنبال کند. تیر و کمان ، نقشی بسیار اساسی را در این بازی ایفا می‌کند و از نظر بصری نیز بازی زیبا به نظر می‌رسد. گفته شده که احتمال دارد تا این بازی نیز در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

 

۴- Life Is Strange Remastered Collection

نسخه‌های اول و پیش درآمد سری Life is Strange قرار است تا در قالب یک مجموعه در تاریخ ۳۰ سپتامبر برای پلی استیشن ۵ عرضه شوند. این مجموعه ی داستان محور داستان دو دوست به نام‌های مکس و کلوئی را روایت می‌کنند که درگیر ماجرایی بسیار دلنشین و در عین حال عجیب و غریب می‌شوند. اگر به بازی‌های داستانی با حق انتخاب بسیار زیاد علاقه دارید ، این مجموعه را از دست ندهید.

 

۳- شایعه : Horizon Forbidden West

این بازی پیش از این برای عرضه در سال ۲۰۲۱ تایید شده بود اما بنا بر دلایلی نامعلوم ، عرضه‌ی آن از تابستان به تعویق افتاد و هنوز هم سونی پافشاری زیادی دارد که Forbidden West قرار است تا در ۲۰۲۱ عرضه شود و به همین دلیل امیدواریم که به زودی به این بازی زیبا دسترسی پیدا کنیم.

این نسخه داستان Aloy را ادامه می‌دهد که برای درمان ویروسی مهلک ، به غرب ممنوعه سفر می‌کند. گیم پلی بازی نسبت به نسخه‌ی قبلی پیشرفت زیادی کرده است و گرافیک بازی نیز در یک کلام نفس‌گیر به نظر می‌رسد.

 

۲- Back 4 Blood

یک بازی کوآپ زامبی محور دیگر از سازنگان Left 4 Dead ؟ چرا که نه! این بازی که ادامه دهنده‌ی مسیر سری بازی محبوب ذکر شده است ، این روزها سر و صدای زیادی را به همراه داشته است و قرار است تا در تاریخ ۱۲ اکتبر سال ۲۰۲۱ ، برای پلی استیشن ۵ عرضه شود. جالب این جا است که در همان ماه بازی‌های فارکرای ۶ و بتلفیلد ۲۰۴۲ نیز عرضه خواهند شد پس ماه شلوغی برای طرفداران صنعت بازی پیش رو است.

 

۱- شایعه : Cyberpunk 2077

نسخه‌ی نسل پیشین Cyberpunk 2077 در یک کلام فاجعه بود و از مشکلات فنی بسیار زیادی رنج می‌برد. با این حال ، زیر این مشکلات فنی ، بازی بسیار جذاب و ساختارشکنی قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از طرفداران منتظر عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی این بازی هستند که البته به دلیل تلاش‌های سازندگان روی رفع مشکلات بازی ، با تاخیر مواجه شده است و اکنون قرار است تا در تاریخ نامعلومی از امسال عرضه شود.

 

بیشتر بخوانید: