بازی اپل آرکید | در طی چند هفته ی اخیر سه بازی مهم به سرویس اپل آرکید اضافه شده اند؛ Game of Thrones: Tale of Crows از استودیو دولوپر دیجیتال، Next Stop Nowhere از استودیو Night School، و بازی The Last Campfire از استودیو هِلو گیمز. خبرگزاری TechRadar به تازگی نگاهی به روند توسعه ی بازی ها برای سرویس اپل آرکید انداخته است.

بازی اپل آرکید
بازی اپل آرکید

 

بازی اپل آرکید

هم بنیان گذار استودیو Night School یعنی آقای شان فرنک میگوید که توسعه ی بازی Next Stop Nowhere (برای اپل آرکید) به چند دلیل تصمیم فریبنده و اغوا کننده ای بود. اول اینکه اپل آرکید به هیچ وجه اجازه ی ارائه ی خریدهای درون برنامه ای را نمی‌دهد. همچنین توسعه دهندگان به لطف سرویس اپل آرکید می‌توانند بازی‌های خود را برای طیف گسترده تری از کاربران عرضه کنند. گفتنی است که این استودیو قبلاً با ارائه ی بازی Oxenfree در اپ استور چنین تجربه ای را کسب کرده بود. آقای کرانکل (هم بنیان گذار Night School) می‌گوید:

“من مشکوک بودم که آیا هنوز هم یک بازی پریمیوم میتواند دوام داشته باشد یا خیر. اما خوشبختانه به لطف پلتفرم اپل ما میتوانیم بازی خود را به طیف گسترده تری از کاربران ارائه دهیم. بازی جدید ما میتواند در پلتفرم اپل به موفقیت های بزرگی برسد.”

 

البته آقای کرانکل می‌گوید که قبل از عرضه ی بازی Next Stop Nowhere در سرویس اپل آرکید، آنها مجبور بودند که یک مورد را تغییر دهند. وی در مصاحبه با TechRadar گفت:

“در سایر بازی‌های ما بازیکنان نمیدانند که چه زمانی باید توقف کرده و استراحت کنند. آنها معمولاً زمان زیادی را در بازی می‌گذرانند. ولی ما از روی عمد بازی Next Stop Nowhere را طوری طراحی کردیم که بازیکن بداند در کدام قسمت میتواند بازی را متوقف کند.”

 

آقای جیِک هالندز، سازنده ی بازی Game of Thrones: Tale of Crows، می‌گوید که عدم وجود نگرانی بابت کسب درآمد باعث شد که به ساخت این بازی روی بیاورد.

“هدف اصلی ما این بود که یک بازی سالم بسازیم که گیم پلیِ آن با زندگی کاربران مطابقت داشته باشد. ما نمی‌خواستیم که بازیکنان صرفاً مجذوب وجه بصری بازی باشند.”

 

در نهایت می‌رسیم به بازی The Last Campfire از استودیو هِلو گیمز. لازم به ذکر است که این بازی یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های اپل آرکید بوده است چرا که بازی No Man Sky (از همین استودیو) در سال ۲۰۱۶ به موفقیت بسیار بزرگی رسید. آقای شان مورای، هم بنیان گذار هِلو گیمز، از پروسه ی ساخت بازی برای اپل آرکید و دیوایس های اپل میگوید:

“ما می‌خواستیم که کنترل های این بازی بسیار ملموس و قابل فهم باشند، بنابراین از همان ابتدا بر روی کنترل ها کار کردیم. این بازی از کنترلر نیز پشتیبانی میکند و خوشبختانه گِیمرها به شدت با دسته بازی راحت هستند. ما می‌خواستیم که تجربه ی این بازی به قدری ملموس باشد که بازیکن خودش را در فضای بازی پیدا کند.”

 

آقای مورای می‌گوید که هِلو گیمز در سال ۲۰۱۸ در خصوص توسعه ی بازی برای اپل آرکید با کمپانی اپل صحبت کرد و این کمپانی کوپرتینویی گفت که قصد دارد بازی‌های پریمیوم را برای دیوایس های خود عرضه کند. در نتیجه هِلو گیمز تصمیم گرفت که بازی The Last Campfire را برای دیوایس های اپل توسعه دهد.

بیشتر بخوانید

 

شایان ذکر است که خبرگزاری بلومبرگ نیز چند وقت پیش گفته بود که اپل قصد دارد استراتژی خودش را تغییر دهد تا اپل آرکید با سرعت بیشتری رشد کند. در راستای همین تغییر استراتژی، اپل توسعه ی برخی از بازی‌ها را کنسل کرد تا به یک سری بازی های جذاب تر برسد.

 

منبع: ۹to5mac