سرویس بازی اپل | کمپانی اپل یک پتنت برای سرویس گیمینگ ابری مانند گوگل Stadia، پلی استیشن Now و Xbox Game Pass به ثبت رسانده است.

سرویس بازی اپل
سرویس بازی اپل

 

سرویس بازی اپل

اپل این پتنت را در ماه فوریه به ثبت رساند و نشریه ی Patently Apple این خبر را در تاریخ ۱۴ اوت منتشر کرد. این پتنت با عنوان فعال‌سازی سرویس تعاملی برای پردازش بازی به صورت ابری در سیستم ۵G به ثبت رسیده است.

کمپانی اپل در حال حاضر خودش را برای عرضه ی اولین آیفون های ۵G آماده میکند، بنابراین کاملاً طبیعی است که این کمپانی در قدم بعدی بخواهد وارد عرصه ی سرویس های گیمینگ ابری با شبکه ی ۵G شود.

در توضیحات این پتنت آمده است:

“کلیک هایی که کاربر در دیوایس پردازشی خود وارد میکند به سرورها منتقل میشوند و سپس سرور نیز واکنش بازی را به دیوایس بازمی‌گرداند. سیستم های فعلی ۵G قابلیت این را ندارند که به صورت بهینه سرویس‌های تعاملی را برای پردازش بازی‌ها به صورت ابری فراهم کنند.”

 

گفتنی است که در این پتنت به روش های مختلف برای استفاده از این تکنولوژی اشاره شده است. همچنین رویکردهای اپل برای حل چالش ها نیز مشخص شده اند.

برای مثال در این پتنت نوشته شده است:

“تقاضا برای سرویس پردازش گیمینگ به صورت ابری بسیار زیاد است. برای اینکه منابع شبکه در سرویس‌های تعاملی به صورت بهینه مدیریت شوند به پهنای باند بسیار بالا و تأخیر در پاسخگویی بسیار پایین نیاز داریم. همچنین سیستم ۵G به یک مکانیزم برای دسترسی به اکسس کنترل و مجوز سرویس نیاز خواهد داشت.”

 

راه حل اپل برای این چالش یک سرویس تعاملی اشتراکی و مجوز سرویس است تا بتواند تقاضا برای پردازش بازی به صورت ابری را پوشش دهد.

باقی موارد مربوط به مسائل تکنیکال هستند اما تکنولوژی ۵G در این مسئله نقش بسیار مهمی دارد چرا که باعث می‌شود سرویس همانطور که تبلیغ شده است، عمل کند.

در چند روز اخیر اپل و صنعت گیمینگ به شدت مورد توجه بوده اند چرا که شرکت اپیک گیمز و اپل یک جنگ بزرگ را آغاز کرده اند. مشکل اپیک گیمز این است که اپل بابت فروش هر اپلیکیشن در اپ استور پول زیادی را از توسعه دهندگان می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

 

اپل به تازگی گفته است که دسترسی اپیک گیمز به ابزار توسعه ی اپلیکیشن برای iOS و مک را قطع میکند. این اقدام اپل می‌تواند عواقب ناگواری برای موتور گرافیکی Unreal Engine داشته باشد.

 

منبع: Digital Trends