حقایق بازی God Of War (فکت های بازی God Of War PS4) ؛ بازی God of War ساختهی استودیو سانتا مونیکا در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و توانست به قدمی جدی برای این استودیو تبدیل شود. ساخت این بازی به جز با عشق، فداکاری و همدلی میسر نبود و به همین دلیل است که این بازی توانست تا به این اندازه نظر بازیکنان و منتقدان را به خود جلب کند. ساخت بازیهای اینچنینی معمولا با داستانهای جذابی از پشت صحنه همراه است که در این مقاله سعی داریم تا ۱۰ مورد از حقایق جالب در مورد روند ساخت بازی را با شما در میان بگذاریم.
حقایق بازی God Of War : فکت های بازی God Of War PS4
۱۰- دیوید جفی در ابتدا برای کارگرانی بازی انتخاب شده بود
دیوید جفی، سازنده سری و کارگردان اولین نسخه از مجموعه در ابتدا قرار بود تا سکان هدایت بازی را در دست بگیرد اما به دلایلی برای انجام پروژه در دسترس نبود، خوشبختانه کوری بارلوگ، کارگردان نسخه دوم و رئیس استودیو Santa Monica با قدرت هرچه تمامتر کارگردانی بازی را برعهده گرفت.
ایدهی اصلی تعریف داستان بازی در دنیای اساطیر نورس، ایدهی جفی بود که در نهایت سانتا مونیکا با هدایت کوری بارلوگ، این ایده را پرورش داد و در نهایت بازی God of War خلق شد.
۹- چرا سازندگان تصمیم به تغییر ساختار سری زدند؟
جدیدترین نسخه سری God of War چرخشی اساسی را نسبت به نسخههای قبلی مجموعه تجربه کرد. به گفتهی بارلوگ تیم سازنده برای گسترش داستان کریتوس (شخصیت اصلی بازی) باید تصمیمی جسورانه میگرفتند و دست به تغییر بسیاری از مکانیزمهای بازی میزندند. این تغییرات در ابتدا با واکنش منفی برخی از کارکنان استودیو و طرفداران شد. حتی زمانی هشتگ Not my god of war ترند شد اما این مسائل باعث نشدند تا بارلوگ از تصمیم خود عقب نشینی کند.
۸- شخصیت اصلی بازی ممکن بود کریتوس نباشد
تصور یک بازی God of War بدون کریتوس بسیار مشکل است. با این حال تیم سازنده احتمالات جایگزینی کریتوس را در بازهای از زمان در نظر گرفته بودند. ظاهراً صحبت هایی از نامناسب بودن کریتوس برای رسانه های مدرن وجود داشت. او ظاهراً بیش از حد “آزار دهنده” بود و برخی عقیده داشتند گیمرهای امروز او را قبول نخواهند کرد و دوست نخواهند داشت. مهم نیست که چطور این بحث پیش رفت، میتوان با اطمینان گفت که بازی با کریتوس در خط مقدم، در کنار پسرش بهتر بود. رابطه او با Atreus و موضوع خانواده و رستگاری در نهایت همان چیزی است که بازی را بسیار جذاب کرد.
۷- بازی ممکن بود در دوران اساطیر مصر جریان داشته باشد
پس از آن که کریتوس بسیاری از خدایان یونان را سلاخی کرد، سازندگان میدانستند که باید برای ادامه دادن داستان کریتوس، محیطی کاملا متفاوت را تدارک ببینند. همان طور که میدانیم محیط میدگارد و نورس برای گاد آف وار بسیار جواب داد اما سازندگان گزینههای دیگری رو نیز روی میز خود داشتند.
یکی از این گزینهها، مصر بود، به گفتهی بارلوگ، بسیاری از اعضای تیم سازنده نیز موافق این ایده بودند اما سرانجام به این نتیجه رسیدند که دنیای مصر برای God of War زیادی شلوغ است.
۶- روایت پدر و پسری بازی چندان باب میل سازندگان نبود
در نسخهی جدید، پسر کریتوس یعنی آترئوس نقشی بسیار بزرگ را در داستان بازی ایفا میکند. قضیه تا حدی جدی است که برخی از طرفداران نسخه جدید را بیشتر داستان آترئوس میدانند تا کریتوس و فکر میکنم همه موافق باشیم که داستان نسخه جدید فوقالعاده نوشته شده است. با این حال آترئوس در بازهای از زمان توسعه، از بازی کنار گذاشته شد.
در واقع ، درخواستهای زیادی برای حذف کامل او از بازی وجود داشت. بسیاری می ترسیدند که این بازی تنها یک مأموریت طولانی برای اسکورت آترئوس باشد ، که تاریخ ثابت کرده است که این سبک از بازیها چندان جذاب نیستند. خوشبختانه سانتا مونیکا تصمیم به حفظ Atreus گرفت و به درستی از او در بازی استفاده کرد.
۵- God of War در واقع پروژهای شخصی است
به گفته کوری بارلوگ ، این پروژه خاص از نظر او بسیار شخصی بود. در واقع، او تنها کسی نیست این فکر را میکند. بسیاری از افرادی که روی این بازی کار کرده اند روی بازی های قبلی God of War نیز کار کرده اند. در حالی که آن زمان جوان بودند ، اکنون خود را در بزرگسالی و با خانواده یافتند. به ویژه بزرگسالان دارای کودک. رابطه کریتوس و آترئوس به طرز عمیقی در روی سازندگان بازی تاثیر گذاشته بود و در واقع آنها خود را در وجود این دو نفر میدیدند حتی کریستوفر جاج ، بازیگر نقش کریتوس ، این پروژه را “عذرخواهی از فرزندانش” میداند.
۴- دوربین بدون کات
یکی از جذابترین ویژگیهای بازی God of War ، دوربین بدون کات و تک برداشت بازی است. چنین چیزی قبل از توسعهی بازی در هیچ بازی دیگری به صورت کامل و یکپارچه حضور نداشت. با اینکه این موضوع جالب به نظر میرسد اما این را هم در نظر داشته باشید که سازندگان هیچ الگویی برای ساخت بازی در اختیار نداشتند و باید همه چیز را از نو میساختند و اطمینان حاصل میکردند که دوربین بازی به خوبی با گیمپلی آمیخته شده است.
۳-شمشیر The Blades of Chaos تقریبا از بازی حذف شده بود
یکی از به یادماندنی ترین و احساسی ترین لحظات بازی زمانی است که کریتوس مجبور شد گذشته خود را مرور کند و اسلحه ای را به دست گیرد که نیت کرده بود دیگر هرگز لمسش نکند. او مجبور بود این کار را نه به خاطر خودش، بلکه به خاطر پسرش انجام دهد. این موضوع در نهایت باعث شد که بازی خیلی بهتر آنچه تصور میشد، باشد ، اما زمانی میان سازندگان اختلاف بود که آیا باید این سلاح در بازی گنجانده شود یا خیر.
تیم سازنده برای مدتی طولانی روی Leviathan Axe کار کرده بود و تقریبا به نظرشان غیر ممکن میرسید که بتوانند سلاحی دیگر را در بازی قرار دهند. به گفتهی بارلوگ تیم سازنده پس از ۴ سال کار روی تبر کریتوس، Blades of Chaos را در بازی قرار داد.
۲- بازی God of War منابع الهام جالبی دارد
کوری بارلوگ و تیمش عناوین متعددی را ذکر کرده اند که بر ساخت God of War تأثیر به سزایی گذاشتهاند. به گفته بارلوگ ، وقتی صحبت از ساخت مکانیک های مبارزه بازی ، طراحی سطح و حتی عناصر ظریفتر داستان پردازی آن شد ، وی به شدت تحت تأثیر FromSoftware و عناوین محبوب آن یعنی Dark Souls و Bloodborne بوده است. آنها همچنین در مورد مشاوره در مورد چگونگی ادغام صحیح آترئوس در بازی بدون ایجاد احساس خسته کننده بودن ، به بازی های Naughty Dog و Guitar Games متوسل شدند. بارلوگ شخصاً از سری Resident Evil و اینکه چگونه این سری توانسته است نه یک بار ، بلکه دو بار با Resident Evil 4 در ۲۰۰۵ و Resident Evil 7 در سال ۲۰۱۷ مسیر سری را عوض کند، الهام گرفت.
۱-برخی مشکلات در انتخاب بازیگران وجود داشت
انتخاب بازیگر فیلم آترئوس خیلی زود انجام شد. هنگام انتخاب شخصیت ، به تیم سازنده توصیه شده بود که که یک بزرگسال را برای بازی در نقش آترئوس انتخاب کند ، زیرا انتخاب یک بازیگر ۹ ساله برای یک پروژه ۵ ساله می تواند مشکل ساز باشد. با این حال ، وقتی کوری بارلوگ با سانی سولجیچ ملاقات کرد ، بلافاصله فهمید که او قرار است آترئوس شود.
بازیگران کریتوس کمی پیچیده تر از آترئوس بود. ترنس سی. کارسون ، صداگذار سابق کریتوس باید جایگزین شخص دیگری میشد چرا که سازندگان به کسی نیاز داشتند که بیشتر به هیکل کریتوس نزدیک باشد. در نهایت کریستوفر جاج این نقش را به دست آورد ، به گفتهی سازندگان رابطه او با سانی عالی بود.
بیشتر بازیگرانی که در نهایت روی این بازی کار کردند در ابتدا تصور می کردند قرار است تا در یک فیلم بازی کنند. کریستوفر جاج حتی خیال میکرد که داستان بازی کاملا مشابه یک فیلم است و سانی نیز حرفی مشابه را به زبان آورده است. دانیل بیسوتی بازیگر فریا در واقع فکر می کرد که برای بازی تاج و تخت در حال تست دادن است.
آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن
نوشتههای تازه
- معرفی ۱۵ ترفند سافاری در آیفون که از چشم شما مخفی مانده اند
- هر آنچه که در مورد آیپد پرو و آیپد ایر ۲۰۲۴ می دانیم ؛ هیجان اپل در بهار
- حلقه اپل و هرآنچه که از این محصول می دانیم ؛ آینده ای عجیب برای اپل
- هرآنچه که از آیفون ۱۶ می دانیم ؛ آپگرید اساسی برای این خانواده پُرحاشیه
- نگاهی به تمامی تغییرات iOS 17.4 ؛ دنیایی از تغییرات جدید
- آموزش کامل بازگشت آنتن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ ؛ تلاش برای رستگاری…
- آموزش کامل ثبت کردن اسکرین شات تمام صفحه در آیفون
- ۱۳ حقیقت باورنکردنی درباره مثلث برمودا که باید بدانید