انتقال دیتای لوکیشن به اپلیکیشن ها | خبرگزاری Digiday به تازگی اعلام کرده است که به‌روزرسانی iOS 13 باعث شده است که میزان دیتای لوکیشن کاربر که با اپلیکیشن های مختلف به اشتراک گذاشته میشود حدود ۵۰ کاهش یابد (به خصوصی در زمانی که کاربر از آن اپلیکیشن ها استفاده نمیکند).

انتقال دیتای لوکیشن به اپلیکیشن ها
انتقال دیتای لوکیشن به اپلیکیشن ها

انتقال دیتای لوکیشن به اپلیکیشن ها

 

“بر اساس خبر جدید نشریه ی Digiday، به‌روزرسانی iOS 13 که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شد از یک سری نوتیفیکیشن ها یا اصطلاحاً reminder هایی برخوردار است که به کاربر اطلاع می‌دهند که اپلیکیشن ها در حال استفاده از دیتای لوکیشن او هستند. حال این نوتیفیکیشن به کاربر این امکان را میدهد که میزان به اشتراک گذاری دیتای لوکیشن را محدود کند و یا به همان وضعیت باقی بگذارد. اکنون که چهار ماه از عرضه ی iOS 13 می‌گذرد، منابع مختلف تکنولوژی اعلام کرده اند که میزان دیتای ارسال شده از اپلیکیشن ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

آقای Benoit Grouchko، مدیر کمپانی Teemo که در زمینه ی توسعه ی نرم افزار برای جمع آوری اطلاعات لوکیشن کاربران فعالیت میکند اعلام کرده است که در حال حاضر میزان دیتای به اشتراک گذاشته شده با اپلیکیشن هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. همچنین آقای Grouchko اعلام کرد که این میزان انتقال دیتا در سه سال گذشته حدوداً دو برابر میزان فعلی بود. این آمار متعلق به زمانی است که مردم می‌دانستند که می‌توانند اشتراک گذاری دیتای لوکیشن خود را محدود کنند. اکثر اپلیکیشن ها به محض نصب شدن به صورت اتوماتیک شروع به جمع آوری دیتای لوکیشن کاربر می‌کنند.”

بر اساس این خبر جدید، نوتیفیکیشن های پاپ آپ در iOS 13 باعث شده اند که میزان به اشتراک گذاری دیتای لوکیشن کاربران حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.

علاوه بر این گفته میشود که مردم اکنون بیشتر آگاه شده اند و کنترل بیشتری بر روی دیتای خود و میزان به اشتراک گذاری آنها با اپلیکیشن های مختلف دارند.

به نظر میرسد که این موضوع اصلاً برای کمپانی هایی که از اطلاعات کاربران برای تبلیغات استفاده می‌کنند خوشایند نیست چرا که برای ارزیابی نیازهای کاربران اطلاعات کمتری در دست دارند. لازم به ذکر است که کمپانی Havas Media اعلام کرده است که در طی ماه گذشته با کاهش فروش مواجه شده است. در این شرایط تنها روزنه ی امید برای کمپانی های تبلیغاتی همان میزان اطلاعات و دیتایی است که کاربران محدود نکرده اند چرا که می‌توانند از آنها نهایت استفاده را ببرند. البته از طرفی ممکن است که این موضوع برای کاربران خوشایند نباشد.

در ابتدا اپل بابت اینکه iOS 13 از دیتای لوکیشن کاربران برای سرویس های مختلف استفاده میکند مورد انتقاد قرار گرفت اما مدتی بعد مشخص شد که مشکل از iOS 13 نیست و این تکنولوژی Ultra-Wideband آیفون ۱۱ است که باعث بروز چنین مشکلی شده است. لازم به ذکر است که این تکنولوژی در همه ی کشورها فعال نبود و دیتای جمع آوری شده نیز در دیوایس کاربر باقی می ماند و با هیچ سرویسی به اشتراک گذاشته نمی‌شدند. با ابن وجود اپل در نسخه ی بتای جدید iOS به کاربران این امکان را داده است که این ویژگی را غیر فعال کنند. اما اپل هشدار داده است که غیر فعال کردن این ویژگی در عملکرد Ultra-Wideband اختلال ایجاد خواهد کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: iMore