تغییرات پلی استیشن سونی | درست قبل از معرفی کنسول PlayStation 5، کمپانی سونی تغییرات مهمی را در واحد پلی استیشن خود اعمال کرده است. در ماه گذشته آقای Shawn Layden واحد سرگرمی های تعاملی سونی را ترک کرد و به تازگی خبر رسیده است که آقای Hermen Hulst به جای آقای شوهی یوشیدا به عنوان مدیر بخش Worldwide Studios (در واحد سرگرمی های تعاملی سونی) منسوب شده است. مدیر عامل واحد پلی استیشن سونی، آقای جیم رایان، میگوید که به منظور عرضه ی کنسول PlayStation 5، اعمال یک سری تغییرات در این کمپانی ضروری است.
تغییرات پلی استیشن سونی
آقای رایان در مصاحبه با خبرگزاری GamesIndustry.biz گفته است که تغییرات پرسنلی اخیر به منظور جهانی سازی واحد پلی استیشن صورت گرفته اند. آقای رایان در این رابطه میگوید: “برای اینکه اهداف خود را با سرعت بیشتر و در مقیاس بزرگتری برآورده کنیم، لازم است که خودمان را بازبینی کنیم و تغییرات لازم را اعمال کنیم. بعضی از این تغییرات به روش کار ما مربوط میشوند و بعضی از آنها به سازماندهی این کمپانی ارتباط دارند. اکثر کمپانی های تولید کننده در تلاش هستند محدوده ی فعالیت خود را وسیع تر کنند و تا حد ممکن از گسستگی و تناقض دور شوند. سونی نیز همین رویکرد را اتخاذ کرده است و قصد دارد به منظور جهان سازی پلی استیشن کارهای زیادی انجام دهد.”
همچنین آقای رایان به تأثیر این رویکرد بر نحوه ی بازاریابی این کمپانی برای بازی های خود اشاره کرد: “اولین کمپین جهانی ما در رابطه با اسپایدرمن بود. این بازی نه تنها بسیار جذاب است، بلکه به فروش ترین بازی پلی استیشن نیز تبدیل شد. بر خلاف کمپین های منطقه ای که گاهی اوقات نتیجه ی خوبی دارند، این یک کمپین جهانی بود که به شکلی بسیار خوبی بارگذاری و پیاده سازی شد.”
- شایعه: کنسول سونی PlayStation 5 از بازی های PS4 پشتیبانی نخواهد کرد
- سونی زمان عرضه ی PlayStation 5 را رسماً اعلام کرد
- ویژگی های تایید شده PlayStation 5
پیش تر واحد پلی استیشن سونی به صورت منطقه ای کار میکرد؛ اروپا، ایالات متحده و ژاپن. این رویکرد باعث شد که واحد پلی استیشن بتواند یک سری مارکت های خاص را هدف بگیرد.
آقای رایان میگوید: “ما کمپین جهانی را دوباره پیاده سازی میکنیم. اما این بار قضیه کمی متفاوت است زیرا ما داریم یک چارچوب جهانی را با برنامه های منطقه ای پیش میبریم. اصولاً بازی FIFA متعلق به برنامه ی اروپا است، بازی فورتنایت متعلق به مارکت ایالات متحده و Final Fantasy VII نیز متعلق به برنامه ی مارکت ژاپن است.”
با این اوصاف منظور آقای رایان این است که به جای ارائه ی یک کمپین برای چند منطقه، سونی قصد دارد که برای هر منطقه یک کمپین اختصاصی ارائه دهد. همچنین آقای رایان میگوید که با انتساب آقای Hulst به عنوان مدیر واحد Worldwide Studios، موقعیت ها و فرصت های جدیدی برای آقای یوشیدا به وجود میآید.
“اگر ما به صورت هماهنگ، منعطف و گسترده فعالیت کنیم، میتوانیم به کمک توسعه دهندگان کوچکتر نیازهای یک سری کشورهای خاص را برطرف کنیم.”
– جیم رایان
سونی به واسطه فروش کنسول PlayStation 4 موفقیت عظیمی را به دست آورد و توانست ۱۰۰ میلیون واحد از این کنسول را به فروش برساند. با نزدیک شدن به زمان عرضه ی PlayStation 5، توسعه دهندگان به شدت مشغول کار بر روی پروژه های جدید خود هستند. باید دید که این رویکرد جدید سونی چگونه به پلی استیشن کمک خواهد کرد که در رقابت با کمپانی هایی نظیر گوگل، مایکروسافت و نینتندو به موفقیت برسد.
منبع: IGN
آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن
نوشتههای تازه
- آیفون ۱۷ و هر آنچه که تاکنون از این دستگاه می دانیم ؛ بیخیالِ آیفون ۱۶!
- معرفی ۱۵ ترفند سافاری در آیفون که از چشم شما مخفی مانده اند
- هر آنچه که در مورد آیپد پرو و آیپد ایر ۲۰۲۴ می دانیم ؛ هیجان اپل در بهار
- حلقه اپل و هرآنچه که از این محصول می دانیم ؛ آینده ای عجیب برای اپل
- هرآنچه که از آیفون ۱۶ می دانیم ؛ آپگرید اساسی برای این خانواده پُرحاشیه
- نگاهی به تمامی تغییرات iOS 17.4 ؛ دنیایی از تغییرات جدید
- آموزش کامل بازگشت آنتن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ ؛ تلاش برای رستگاری…
- آموزش کامل ثبت کردن اسکرین شات تمام صفحه در آیفون