تبلیغ پلی استیشن ۵ | هنوز چند ماه با عرضه ی کنسول پلی استیشن ۵ به بازار فاصله داریم، اما اگر بخواهیم پتنت جدید سونی را جدی بگیریم، آینده ی VR وارد مرحله ی جدیدی از تبلیغات خواهد شد که به واقع باعث مزاحمت خواهد شد.

تبلیغ پلی استیشن 5
تبلیغ پلی استیشن ۵

 

تبلیغ پلی استیشن ۵

کمپانی سونی در ماه ژوئن به صورت رسمی از طراحی کنسول پلی استیشن ۵ رونمایی کرد و اکنون یک پتنت جدید حاکی از آن است که این کمپانی در حال توسعه ی یک سخت افزار واقعیت مجازی (VR) جدید برای کنسول PS5 است.

کمپانی سونی در تاریخ ۲۵ ژوئن یک پتنت جدید را در اداره ی ثبت نشان تجاری و پتنت ایالات متحده ثبت کرد و در این پتنت به روش های مختلف ارائه ی تبلیغات در اینترفِیس واقعیت مجازی اشاره کرده است. بر اساس اطلاعاتی که SegmentNext منتشر کرده است، تکنولوژی VR به مرور زمان به یک چیز معمولی و پیش پا افتاده تبدیل خواهد شد و در نتیجه سونی از این تکنولوژی برای تبلیغ سایر محصولات خود استفاده خواهد کرد. به عبارت دیگر، هنگامی که کاربران در حال استفاده از PSVR هستند با حجم زیادی از تبلیغات سونی مواجه میشوند.

در توضیحات این پتنت آمده است:

“یکی از روش های جدید مارکتینگ و تبلیغات با استفاده از HMD این است که محتوای اضافی نظیر تبلیغات را در فضای واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) ارائه دهیم. تکنیک های لازم برای استفاده ی مؤثر از تکنولوژی های VR و AR همچنان در دست توسعه هستند.”

 

سونی به روش های مختلفی برای اضافه کردن تبلیغات تصویری به بازی ها اشاره کرده است که هیچکدام از آنها به اندازه ی کافی دقیق و محسوس نیستند. تمام این تبلیغات به صورت یک سری پاپ آپ به کاربری در حال استفاده از PSVR است، نمایش داده می‌شوند. همچنین در یکی از روش ها به نمایش تبلیغات در اطراف زاویه ی دید کاربر اشاره شده است.

تبلیغ پلی استیشن 5
تبلیغ پلی استیشن ۵

هم اکنون در هوم اسکرین PS4 تعداد زیادی تبلیغات وجود دارند که کاربران با آنها مواجه می‌شوند، اما این تبلیغات پاپ آپ که در این پتنت وجود دارند به واقع بی مورد و آزار دهنده هستند. البته این اولین باری نیست که سونی به فکر ارائه ی تبلیغات بیشتر افتاده است و پیش تر نیز تصمیم گرفته بود که استراتژی خود را برای تبلیغات در پلتفرم پلی استیشن تغییر دهد.

کمپانی سونی در طی چندین سال اخیر تلاش کرده است که یکپارچگی بین محصولات خود را افزایش دهد ولی هنوز نتوانسته است که چنین کاری را انجام دهد. پلی استیشن به عنوان یک پلتفرم محبوب می‌تواند فرصت بسیار خوبی را برای این کمپانی ایجاد کند تا به هدف خود در این زمینه برسد.

لازم به ذکر است که سونی تا ماه جولای ۲۰۱۹ موفق شده بود که ۱۰۰ میلیون نسخه از کنسول PS4 را به فروش برساند و این یعنی این کمپانی می‌تواند از طریق این پلتفرم و همچنین کنسول PS5، حجم زیادی از تبلیغات را به طیف وسیع مشتریان و کاربران خود ارائه دهد.

 

بیشتر راجع به پلی استیشن ۵ بخونید

 

از جمله نمونه های محتوای تبلیغات سونی میتوانیم به تبلیغ فیلم های جدید و همچنین موسیقی بازی ها اشاره کنیم. می‌دانیم که پلتفرم Google Stadia میتواند راهی را پیدا کند تا کاربران را ترغیب کند که پول های خود را در اکوسیستم گوگل خرج کنند. تاکنون هر آنچه که درباره ی PS5 شنیده ایم حاکی از این موضوع بوده اند که اینترفیس این کنسول دچار تغییر و تحولات بزرگی خواهد شد و تبلیغات سایر محصولات سونی به طرز گسترده ای با تجربه ی گیمینگ کاربران ترکیب خواهد شد.

به نظر میرسد که سونی در حال آزمایش ایده های مختلف برای تبلیغ بر روی پلتفرم های فعلی و آتی خود است و این شامل سخت افزار جدید PSVR نیز می‌شود. این یعنی تبلیغات در اینترفیس PSVR و همچنین PS5 به شکل جدی تری انجام خواهد شد. با این اوصاف فقط باید امیدوار باشیم که سونی امکان غیر فعال کردن تبلیغات را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

منبع: Inverse