تاریخ عرضه بازی The Last of Us Part 2 | اگر در جریان اخبار بازی ها بوده باشید حتما میدانید که مدتی پیش استودیوی ناتی داگ رسماً اعلام کرد که عرضهی بازی مورد انتظار The Last of Us Part 2 با تاخیر همراه خواهد بود. از این رو، کارگردان بازی The Last of Us Part 2، نیل دراکمن، به تازگی در مصاحبه با پادکست Playstation BlogCast در رابطه با این تاخیر و همچنین تاثیر آن بر تیم توسعهدهنده و گزینههای مد نظر آنها صحبت کرده است.
تاریخ عرضه بازی The Last of Us Part 2
همچنین نیل دراکمن درباره ی تصمیمات نهایی در خصوص انتشار بازی، مشکلاتی که مانع از عرضهی دموی بازی شده اند و مدت زمان باقی مانده تا پایان مراحل ساخت این بازی صحبت کرد.
نیل دراکمن در رابطه با این موضوع گفت:
“در حال حاضر تعدادی باگ در بازی وجود دارد که همچنان در حال پیدا کردن و برطرف سازی آنها هستیم. هدف ما این است که تا حدی که توان داریم یک محصول با کیفیت را به کاربران ارائه دهیم. ما هر بخش را به طور جداگانه بررسی میکنیم و از کیفیت آنها اطمینان حاصل میکنیم.
پروسه ساخت بازی تقریباً تمام شده است و بخش ناراحت کننده کار برای ما همین است. ما همچنان باید منتظر بمانیم تا برای بهترین تاریخ عرضهی بازی به کاربران تصمیمگیری کنیم.”
زمانی که کمپانی سونی به عنوان ناشر تاخیر در عرضهی The Last of Us 2 و Iron Man VR را اعلام کرد، مواردی نظیر مشکلات محاسباتی و لجستیکی در کنار بحران کرونا، به عنوان عوامل تاخیر آنها مشخص شدند. از آنجایی که در سالهای اخیر خرید و دانلود نسخههای دیجیتالی با افزایش همراه بوده است، بسیاری از طرفداران تصور میکنند که اگر بازی به صورت دیجیتالی در فروشگاه پلیاستیشن عرضه شود، مشکل خاصی به وجود نمیآید. مدیر ارشد بخش ارتباطات SIE، سید شومن (Sid Shuman)، از دراکمن درباره ی عرضهی دیجیتالی و تاریخ عرضه قبلی این بازی سؤال کرد.
دراکمن در پاسخ گفت که هنوز هیچ تصمیمی درباره ی این موضوع گرفته نشده است اما در ادامه توضیحات خود گفت:
“بازی The Last of Us Part 2 یک عنوان جهانی است که بسیاری از مردم در کشورهای مختلف در انتظار عرضهی آن هستند و ما میخواهیم در این زمینه منصفانه رفتار کنیم. اگر ما بازی را فقط برای بخش کوچکی از مردم عرضه کنیم، برای افرادی که به بازی دسترسی ندارند چه اتفاقی میافتد؟
از این رو ما اکنون در حال بررسی گزینههای مختلف هستیم. بهترین و سریعترین راه ممکن برای ارائهی بازی به همهی طرفدارانمان چیست؟ این امر برای مدتی وقت ما را میگیرد تا شرایط را بسنجیم، بهترین تصمیم را بگیریم و شرایطی که جهان در آن قرار دارد را بررسی کنیم. اوضاع روز به روز در حال تغییر است.”
شایان ذکر است که در این پادکست به موضوع عرضهی یک دمو از این بازی که قبلاً در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ برای خبرنگاران پشت درهای بسته نشان داده شده بود، اشاره شد. این ایده به صورت تئوری خوب به نظر میرسد و موجب میشود طرفداران تا زمان انتشار بازی مشغول باشند، اما دراکمن میگوید این کار به این سادگیها نیست.
اینکه شما دمویی را برای یک رویداد خبری نمایش دهید و کارمندانی از ناتی داگ در آنجا حضور داشته باشند که هر ثانیه از آن را ببینند و مطمئن شوند که روند کار به خوبی پیش میرود، مسئلهی متفاوتی است.
دراکمن در ادامه توضیحات خود گفت دموی مخصوص افراد رسانهای، نسخهای کامل از بازی روی دیسک قرار داشت. وی افزود: “حجم عظیمی از کارهای مختلف لازم است تا یک دمو محدودیتهای لازم را دریافت کند و به طور درست روی پلتفرمی مانند PSN عرضه شود.” ناتی داگ ترجیح میدهد از این زمان و منابع خود برای تمرکز بر روی محصول نهایی و به پایان رساندن کار استفاده کند. همچنین وی گفت که بازی با پیشرفتهای قابل توجهی همراه بوده است و دمویی که حدود هفت ماه پیش ارائه شد، با توجه به وضعیت فعلی بازی تاریخ مصرف گذشته به نظر میآید.
دراکمن میگوید که کارکنان استودیوی ناتی داگ پیش از ارائهی دستورالعملها، کار بر روی بازی را از خانه آغاز کردند. وی بابت فراهم کردن زیرساختها و شرایط لازم برای کار در خانه از بخش فناوری و اطلاعات استودیوی ناتی داگ تشکر کرد؛ زیرا کار بر روی بازی از راه دور و در خانه، پیش تر برای آنها امکان پذیر نبوده است.
همچنین به نظر میرسد که این استودیو اولویتهای خود را تغییر داده است. دراکمن در این رابطه گفت:
“در حال حاضر میزان بهرهوری و کارایی متفاوت است. عوامل استودیو و خودم خانواده و فرزند داریم. بنابراین باید سعی کنیم که میان سایر مسئولیتهایمان و ساخت بازی تعادل ایجاد کنیم. ما سعی میکنیم روحیههای خود را در وضعیت خوبی نگه داریم و با قدرت ادامه دهیم.”
فرهنگ کاری استودیوی ناتی داگ همواره مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه کار کردن از خانه مشکلات را حل نمیکند اما میتواند میزان فشار وارد شده بر کارمندان را کاهش دهد.
نیل دراکمن در این خصوص گفت:
“اکنون در جهان اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است. توصیه میکنم که زمانی را برای مراقبت از خودتان اختصاص دهید. با خانوادههایتان وقت بگذارید.
من به کارمندانم گفتم اگر قرار است به تاریخ مورد نظرمان نرسیم، مسئله ای نیست، برای آن یک راه حلی پیدا میکنیم. اما شما از همهچیز مهمتر هستید. حتی اکنون که در حال به پایان رساندن پروسه تولید بازی هستیم، به کارمندانمان میگوییم که اگر احساس میکنید که به استراحت نیاز دارید، یکی دو روز به خودتان استراحت دهید. هر کاری که برای مراقبت از خودتان لازم است انجام دهید. بازی همچنان سر جایش باقی میماند.”
دراکمن میگوید پس از سالها کار و روی The Last of Us Part 2 و نیز کنجکاوی برای اینکه ببینند مردم چگونه قرار است به آن واکنش نشان دهند، دیدن نامشخص بودن وضعیت عرضهی بازی برای آنها دشوار بوده است.
ما مطمئن هستیم که بازی خوبی ساختهایم ولی باید کمی بیشتر صبر کنیم تا آن را به طرفدارانمان عرضه کنیم. میدانم که طرفداران تا حدودی ناامید شدهاند و ما هم از اینکه نتوانستیم بازی را به موقع منتشر کنیم، ناامید و ناراحت هستیم.
بازی The Last of Us Part 2 در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
منبع: Happy Gamer Push Square
آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن
نوشتههای تازه
- معرفی ۱۵ ترفند سافاری در آیفون که از چشم شما مخفی مانده اند
- هر آنچه که در مورد آیپد پرو و آیپد ایر ۲۰۲۴ می دانیم ؛ هیجان اپل در بهار
- حلقه اپل و هرآنچه که از این محصول می دانیم ؛ آینده ای عجیب برای اپل
- هرآنچه که از آیفون ۱۶ می دانیم ؛ آپگرید اساسی برای این خانواده پُرحاشیه
- نگاهی به تمامی تغییرات iOS 17.4 ؛ دنیایی از تغییرات جدید
- آموزش کامل بازگشت آنتن آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ ؛ تلاش برای رستگاری…
- آموزش کامل ثبت کردن اسکرین شات تمام صفحه در آیفون
- ۱۳ حقیقت باورنکردنی درباره مثلث برمودا که باید بدانید