آیفون ۲۰۱۹ : از شایعه تا واقعیت…

سورپرایز های آیفون ۲۰۱۹: بسیاری از ما فیلم سینمایی زیبای Avengers و مرد آهنی جذاب را میشناسیم. در این فیلم می بینیم که رابرت داونی جونیور اطلاعات داخل سیستم را بصورت اجسام سه بعدی در فضا به نمایش در می آورد.

بار ها شنیده ایم که بسیاری از نوآوری ها از طریق همین فیلم های به اصطلاح علمی-تخیلی است، حالا بیایید این جمله را با پوست و گوشتمان درک کنیم.

سال ۲۰۱۹ احتمالا باید منتظر آیفونی باشیم که با خود دید استیروسکوپیک (سه بعدی) و تا سه برابر زوم اپتیکال توسط دوربین های پشتی سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی را به همراه می آورد.

استیروکوسپیک را چارلز ویتسون اختراع کرد. چشم های انسان تصاویر را به علت فاصله قرار گیری چشم ها در کاسه سر با زاویه های اندکی متفاوت می بیند. پایه اصلی استیروسکوپیک نیز همین موضوع است که دو تصویر را همزمان از زوایای مختلف نشان می دهد و مغز دو تصویر تخت را به یک تصویر سه بعدی تبدیل کرده، چرا که اختلاف زوایا را عمق تصویر دریافت می کند.

 

آیفون 2019

 

برگردیم به دنیای تکنولوژی

 

بر اساس ادعا های یک تحلیلگر و شایعات،احتمال دارد در سال ۲۰۱۹ آیفونی که با دوربین های سه گانه عرضه خواهد شد، زوم اپتیکال سه برابری و ویژگی پیشرفته دید سه بعدی را توسط تکنولوژی استیروسکوپیک همراه خود داشته باشد.

این ادعا ها بر اساس نتایج یک تحقیق توسط تحلیلگر Deutsche Securities، آقای Jialin Lu می باشد که در گزارش روز سه شنبه نشریه اقتصاد روز تایوان به آن اشاره شده است.

بر اساس مقاله machine-translated حداقل انتظار ما از یکی از گوشی هایی که در سال ۲۰۱۹ عرضه می شود، به خصوص آیفون ۲۰۱۹ این است که لنزی ۶P با مشخصات فنی حداقل ۱۲ میلیون پیکسلی و ضد ضربه داشته باشد.

از دیگر مزایای لنز ۶P این است که یک زوم اپتیکال دقیق و زمینه ای روشن را فراهم می کند.

دیگز خبر درز شده این بود که این آیفون لنز سه گانه دارد. از مزایای لنز سه گانه، نتایج بهتر در نور های کم، افزایش کیفیت عمق عکس ها، بهبود عکاسی پرتره و عمق بهتر افکت های پس زمینه است.

به دلیل وجود تکنولوژِی غول آسای کاپرتینو انتظار می رود که سیستم عمق واقعی که در آیفون X استفاده شده است، در مدل های آینده اپل شاهد قابلیت حسگر rear-facing در هر دو جهت عقب و جلو گوشی خواهیم بود.

داشتن دوربین های سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی حدس های آقای لو رامبنی بر وجود قابلیت استیروسکوپیک و زوم اپتیکال سه برابری به لطف داشتن یک فاصله کانونی زیاد بدون افت کیفیت، نیرو می بخشد.

 

آیفون 2019

 

برای مقایسه و درک کردن قدرت زوم اپتیکال ۳ برابری، می توانیم به قدرت زوم دو برابری دوربین های دوگانه ای که هم اکنون در گوشی های دو لنزی اپل مثل ۷ پلاس، ۸ پلاس و آیفون X وجود دارد اشاره کنیم.

اما آیفون نمی تواند اولین گوشی باشد که از فناوری دوربین سه گانه استفاده می کند، چرا که این افتخار نصیب برند چینی و قابل احترام هوآوی شده است که در گوشی p20 از آن استفاده کرده است.

باید منتظر باشیم و مشاهده کنیم در سال ۲۰۱۹ اپل از چه قابلیت هایی رونمایی می کند تا با قدرت به عرصه اولین ها بازگردد.

آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن