به گزارش سایت Mac Rumors ، شرکت اپل قصد دارد تا تولید نسل جدید ایرپاد‌های خود را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آغاز کند و به همین دلیل باید شاهد عرضه ایرپاد ۳ در پایان سال ۲۰۲۱ باشیم. با آیکلاریفاید همراه باشید.

عرضه ایرپاد ۳

عرضه ایرپاد ۳ احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۱ رخ خواهد داد

مینگ چی کو ، افشاگر معروف اپل اخیرا اعلام کرده است که این شرکت در نظر دارد تا تولید انبوه نسل جدید ایرپاد‌ها را در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی آغاز کند. کو پیشبینی می‌کند که در مجموع ، عرضه‌ی ایرپاد در سه ماهه‌ی سوم حدود ۲۵ درصد نسبت به سه ماهه‌ی اول کاهش یابد. اگر تقاضا برای نسل سوم ایرپاد بیش از حد انتظار باشد، می‌توانیم شاهد عرضه‌ی ۲۳ میلیون از این دستگاه در پایان سال ۲۰۲۱ باشیم. در کل انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ ، حدود ۷۸ میلیون دستگاه ایرپاد تولید شود و چنین موردی در صورتی است که این رقم در سال گذشته، ۹۰ میلیون دستگاه بود.

به گفته‌ی کو ایرپاد مکس با فروش یک میلیون دستگاه، سهم کمی از بازار ایرپاد‌ها را از آن خود کرده است.

در حال حاضر مشخص نیست که با عرضه ایرپاد ۳ ، آیا اپل به فروش نسل قبلی نیز ادامه خواهد داد یا خیر. کو می‌گوید که این موضوع می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بازار ایرپاد‌ها باشد.طبق گفته ی کو :

اگر پس از تولید انبوه ایرپاد ۳ ، نسل قبلی به پایان عمر خود برسد، تخمین می‌زنیم که ایرپاد ۳ ، ایرپاد پرو ، ایرپاد ۲ و ایرپاد مکس به ترتیب ۴۰ ، ۲۸ ، ۳۱ و ۱ درصد از فروش کلی را به خود اختصاص دهند. با این حال اگر اپل به عرضه‌ی ایرپاد ۲ ادامه دهد ، این ارقام به ۳۲ ، ۲۸ ، ۳۹ و ۱ درصد خواهد رسید.

مزیت رقابتی اپل نسبت به سایر رقبا،‌ یکپارچه سازی سخت‌افزار، نرم افزار و خدمات است. به عنوان مثال ، آیفون به دلیل رشد سریع بازار گوشی‌های هوشمند، سهم بازار خود را کاهش داده است اما به دلیل اکوسیستم قدرتمند App Store ، توانسته است تا سود خود را حفظ کند. ما معتقدیم که سیری هسته‌ی اصلی نرم افزار و اکوسیستم ایرپاد است با این حال ، این دستیار هوشمند چندان هم مزیت خاصی نسبت به رقبا محسوب نمی‌شود چرا که آن‌ها نیز در حال بهبود رابط کاربری خود هستند. ما معتقدیم فروش هوم پاد و هوم پاد مینی نیز به همین دلیل پایین است.

ایرپاد‌ها از اتصال بسیار سریع و جا به جایی عالی بین دستگاه‌های اپل بهره می‌برند که این موضوع آن‌ها را از سایر رقبا متمایز می‌سازد اما رقبا نیز در حال رسیدن به اپل هستند و چنین ویژگی‌هایی را به محصولات خود اضافه می‌کنند. با این حال ، تحقیقات نشان می‌دهد که خیلی از افراد صرفا به دلیل اتصال سریع و تاخیر کمتر حاضر به خرج پول اضافی نیستند و اپل باید ویژگی‌های جدیدی را مانند ویژگی‌های سلامتی به محصولات خود ، برای ترغیب بیشتر کاربران ، اضافه کند.

بیشتر بخوانید: