۸ اتفاق عجیب در جریان ساخت بازی جی تی ای ۳ که تاکنون از آن ها خبر نداشتید

بازی جی تی ای ۳ ، یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود که مسیر بازی‌های جهان‌باز را برای همیشه متحول کرد. حال با با آیکلاریفاید و شرح برخی از حقایق جالب در مورد روند ساخت این عنوان انقلابی همراه باشید.

بازی جی تی ای ۳

۸ اتفاق عجیب در جریان ساخت بازی جی تی ای ۳ که تاکنون از آن ها خبر نداشتید

۸- کلاد هیچگاه قرار نبود که صحبت کند

صحبت نکردن شخصیت اصلی یک بازی در سال ۲۰۲۱ موضوع عجیبی است و شاید نتواند آن‌قدرها بازیکنان را (حداقل در مورد بازی‌هایی که داستان مهمی دارند) راضی کند. با این حال این موضوع در سال ۲۰۰۱ و زمان عرضه GTA 3 چندان عجیب نبود و حتی روند ساخت بازی را نیز ساده‌تر می‌کرد. بنابراین برای راحتی روند ساخت بازی ، شرکت راکستار از همان ابتدا نیز قصد داشت تا کلاد صحبت نکند و تمامی شایعاتی که می‌گویند این تصمیم لحظه‌ی آخر گرفته شده است حقیقت ندارند.

 

۷- گرافیک بازی در ابتدا کارتونی بود

زمانی که بازی عرضه شد ، همه‌ی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی انگشت حیرت از گرافیک واقع گرایانه آن به دهان گرفته بودند و این بازی یکی از زیباترین گرافیک‌های زمان خود را ارائه می‌داد. با این حال شاید جالب باشد که بدانید در ابتدا ظاهر بازی قرار بود که حالتی کارتونی داشته باشد و پالت‌ رنگی و شخصیت‌ها نیز شادی را به بازیکنان القا کنند که البته با داستان گانگستری بازی این موضوع کاملا در تضاد بود و در نهایت این ایده کنار گذاشته شد.

 

۶- حادثه ۱۱ سپتامبر باعث تغییراتی در بازی شد

البته که این موضوع در اینترنت شایعات زیادی را پدید آورده است اما حقیقت امر آن است که هیچ تغییر بزرگ و عجیبی در بازی به خاطر حادثه ۱۱ سپتامبر در بازی اعمال نشده است (بازی تقریبا یک ماه پس از این حادثه عرضه شد). به گفته‌ی راکستار ، تنها برخی از دیالوگ‌های NPC‌ها و رادیو تغییر کردند و به این حادثه تروریستی اشاراتی داشتند.

 

۵- شخصیتی به نام Darkel

Darkel نام شخصیتی بی‌خانمان بود که از بازی نهایی حذف شد. شایعات پیرامون این شخصیت زیاد بودند و برخی از افراد می‌گفتند که این شخصیت به دلیل حادثه ۱۱ سپتامبر از بازی حذف شده چرا که یکی از ماموریت‌های این شخصیت به کلاد ، شامل منفجر کردن یک اتوبوس پر از آدم عادی بود که در نهایت راکستار تمامی این شایعات را تکذیب کرد و گفت که این شخصیت صرفا به دلیل هماهنگ نبودن با سایر قسمت‌های بازی حذف شده و ماموریت انفجار اتوبوس هیچگاه واقعیت نداشته است.

 

۴- بازی قرار بود که بخش چند نفره داشته باشد

در نسخه‌ی پیسی بازی ، کدهایی مربوط به بخش چند نفره یافت شد که البته هیچگاه این بخش به صورت رسمی معرفی و عرضه نگشت. به گفته‌ی راکستار آن‌ها ایده‌هایی برای بخش چند نفره‌ی بازی داشتند اما در نهایت به دلیل تمرکز روی ساخت بازی GTA Vice City ، این ایده‌ها کنار گذاشته شدند.

 

۳- سختی‌های گیم‌پلی هواپیما

شرکت راکستار اعلام کرد که تمرکز این شرکت در زمان توسعه‌ی بازی جی تی ای ۳ ، بیشتر روی موتور و ماشین بود و توسعه‌ی درست آن‌ها به قدری دشوار بود که این شرکت چندان اهمیتی به هواپیما در بازی ندهد. البته که در نسخه‌های بعدی ، راندن هلیکوپتر و هواپیما به یکی از عناصر اصلی سری GTA تبدیل شد.

 

۲- ظاهر کلاد بارها در طول ساخت بازی عوض شد

این موضوع کاملا طبیعی است و در طول ساخت بازی‌های مختلف ، ظاهر شخصیت‌های اصلی بنابر تصمیم تیم طراحی بارها عوض می‌شود و کلاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین پیش از این که با مرد خونسردی که شلوار سبز گشاد را به همراه کاپشن چرمی مشکی می‌پوشد مواجه شویم ، کلاد ظاهر‌های بسیار متفاوتی را از مدل مو گرفته تا لباس‌های مختلف ، به خود گرفته بود.

 

۱- صداگذاری خلاقانه

صداگذاری قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید هر بازی محسوب می‌شود و GTA 3 نیز یکی از بهترین صداگذاری‌های زمان خود را ارائه می‌کرد به طوری که برخی از افکت‌های صوتی و دیالوگ‌های آن را همگی پس از گذشت ۲۰ سال از عرضه‌ی بازی همچنان به خاطر داریم. راکستار برای خلق این افکت‌های صوتی خلاقیت زیادی را به کار برد ، به عنوان مثال ، صدای بیرون ریختن آب بینی شخصیت‌هایی که از کنار شما رد می‌شوند ، از فشردن میوه‌های تازه با مرغ خام و کمی ادیت کردن آن پدید آمده است!

 

بیشتر بخوانید:

آخرین محصولاتِ ما انتظارت رو میکشن