مشکل نمایشگر آیفون ۱۲ | گویا از این پس باید به ایجاد شدن هاله ی سبز رنگ در نمایشگر اسمارت فون ها عادت کنیم. اگر یادتان باشد در اوایل سال جاری بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در نمایشگر سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا (ورژن اگزینوس) هاله ی سبز رنگ ایجاد شده است. همچنین مدتی بعد خبر رسید که نمایشگر گوشی وانپلاس ۸ پرو نیز در روشنایی پایین رنگ ها را متمایل به سبز نشان می‌دهد. البته باید بگوییم که مشکلات نمایشگر در بین گوشی‌های اندرویدی به شدت رایج است و فقط به پرچمداران سال ۲۰۲۰ محدود نمی‌شود. در سال گذشته دیدیم که نمایشگر پیکسل ۴ ایکس ال در روشنایی زیر ۴۰ درصد رنگ ها را متمایل به سبز نشان می‌دهد.

مشکل نمایشگر آیفون 12
مشکل نمایشگر آیفون ۱۲

 

مشکل نمایشگر آیفون ۱۲

 

نمایشگر گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز هاله ی سبز و خاکستری را نشان می‌دهند

ماجرای هاله ی سبز رنگ در نمایشگر آیفون نیز در ابتدا با آیفون ۱۱ پرو مکس شروع شد؛ البته پس از بروز این اتفاق اپل آپدیت iOS 13.6.1 را منتشر کرد و این مشکل برطرف شد. اما بر اساس گزارش هایی که کاربران مدل‌های آیفون ۱۲ ارسال کرده اند گویا این مشکل (هاله ی سبز و خاکستری در نمایشگر) مجدداً در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نمایان شده است. پیام یکی از خریداران آیفون ۱۲ به شرح زیر است:

سلام. من دو گوشی آیفون ۱۲ خریدم و هر دو گوشی این مشکل را دارند. در محیط های تاریک و زمانی که روشنایی نمایشگر پایین است شاهد این نمای بسیار زشت در نمایشگر آیفون ۱۲ هستم. به نظر می‌رسد که پیکسل های سیاه در صحنه های داینامیک خاموش نمی‌شوند. در یک صحنه ی استاتیک (ثابت) نیز پیکسل ها پس از چند ثانیه خاموش می‌شوند.

 

یک کاربر دیگر نیز در جواب کامنت قبلی نوشت:

من هم وجود این مشکل را تأیید می‌کنم. سه عدد گوشی آیفون ۱۲ پرو (۲ تا در آلمان و یکی در آمریکا) این مشکل را دارند. این واقعاً ناامیدکننده است که نمایشگر چنین گوشی‌های گران قیمتی از این مشکلات بزرگ رنج می‌برد. من یک آیفون ۱۱ پرو داشتم که واقعاً عالی بود. اکنون می‌خواهم این مدت را پس بدهم و یک آیفون ۱۲ پرو مکس بگیرم و امیدوارم که این مشکل در گران ترین و لوکس ترین آیفون اپل موجود نباشد.

 

در اکثر شکایت ها گفته شده است که هاله ی سبز و خاکستری زمانی ایجاد میشود که روشنایی نمایشگر کمتر از ۹۰ درصد است. البته برخی از کاربران اعلام کرده اند که این مشکل پس از مدتی از بین می‌رود.

یکی از کاربران گفته است که با اپل در تماس بوده است و این کمپانی به او یک مدل جایگزین داده است، اما قطعاً اپل نمی‌خواهد به تمام خریدارانی که با این مشکل مواجه شده اند یک مدل جایگزین بدهد. گفته میشود که اپل در حال کار بر روی یک آپدیت نرم افزاری است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. خبرگزاری MacRumors اعلام کرده است که به لطف گزارش هایی که کاربران ارسال کرده اند اپل کاملاً از وجود این مشکل آگاه است. اپل به تکنسین ها گفته است که از تعمیر آیفون هایی که این مشکل را دارند، خودداری کنند و در عوض به کاربران بگویند که نرم افزار آیفون خود را به موقع آپدیت کنند. این یعنی اپل مطمئن است که می‌تواند با یک آپدیت نرم افزاری این مشکل آزاردهنده را برطرف کند.

بیشتر بخوانید

 

منبع: Phone Arena